Sposób na plastikowe saszetki

opublikowano: 10-08-2017, 22:00

Unilever wprowadza nową technologię recyklingu plastikowych saszetek.

Firma opracowała nowe rozwiązanie wspólnie z niemieckim Instytutem Inżynierii Procesowej i Opakowaniowej, a inspiracją było rozwiązanie stosowane w recyklingu telewizorów. Każdego roku sprzedawane są miliardy saszetek jednorazowego użytku. Ich popularność wynika z wygody i uniwersalności wykorzystywania. Umożliwiają kupowanie małych ilości produktów. Niestety zużyte stają się prawdziwym problemem środowiskowym. Jedynie 14 proc. plastikowych saszetek na świecie jest wykorzystywanych do przetworzenia. Reszta ląduje na wysypiskach i zanieczyszcza środowisko. Aby wspomóc zmianę modelu przetwarzania

opakowań wytworzonych z plastiku, Unilever zaangażował się w pracę nad technologią recyklingu saszetek. Technologia CreaSolv została dostosowana do metody oddzielania bromowanych środków zmniejszających palność ze zużytych polimerów urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Podczas tego procesu plastik jest odzyskiwany z saszetki, a tworzywo sztuczne wykorzystywane ponownie do produkcji nowych opakowań produktów Unilever. — Dzięki nowej technologii po raz pierwszy możemy zrealizować recykling polimerów z używanych wieloskładnikowych saszetek. Jesteśmy w stanie odzyskać 6 kg czystych polimerów takim samym wysiłkiem energetycznym, jaki wymaga wytworzenie 1 kg pierwotnego polimeru — zapewnia Andreas Mäurer, dyrektor ds. recyklingu tworzyw sztucznych w Fraunhofer IVV.

Pod koniec roku rozpoczną się testy w Indonezji, gdzie Unilever otworzy fabrykę. To nieprzypadkowe miejsce. Indonezja jest jednym z krajów o najwyższych wskaźnikach zanieczyszczenia odpadami z tworzyw sztucznych. Rocznie powstaje tam 64 mln ton odpadów, z czego 1,3 mln ton trafia do oceanów. Aby rozwiązać problem recyclingu saszetek w całej branży, Unilever planuje opracowanie systemu ich zbierania. Będą zbierane w tzw. bankach odpadów, które Unilever chce rozwijać we współpracy z gminami. Planowana jest również współpraca z punktami sprzedaży detalicznej i firmami zajmującymi się gospodarką odpadami. Firma zakłada, że do 2025 r. przestawi się na opakowania w pełni odnawialne. Zobowiązała się również, że stworzonym rozwiązaniem podzieli się z całą branżą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu