Firma Spotify, zajmująca się strumieniowym przesyłaniem muzyki poinformowała w poniedziałek, że planuje zredukować 6 proc. siły roboczej, czyli około 600 miejsc pracy, zwiększając liczbę zwolnień w sektorze technologicznym, ponieważ firmy przygotowują się do możliwej recesji – podaje agencja Reutersa.

Firma poinformowała również, że jej dyrektor ds. treści i reklamy, Dawn Ostroff, odejdzie w ramach szerszej reorganizacji.
Spotify, który 30 września zatrudniał około 9800 pełnoetatowych pracowników, poinformował, że spodziewa się ponieść od 35 do 45 mln EUR opłat związanych z odprawami.
Akcje spółki wzrosły o 3,5 proc. w obrocie przedsesyjnym.
Posunięcie Spotify następuje w czasie, gdy firmy technologiczne stoją w obliczu spadku popytu po dwóch latach wzrostu napędzanego pandemią, podczas którego agresywnie zatrudniały. Doprowadziło to firmy takie jak Meta czy Microsoft do zwolnienia tysięcy pracowników.
Spotify z siedzibą w Szwecji zauważył, że reklamodawcy wycofują się z wydatków, odzwierciedlając trend obserwowany w Alphabet, spółce macierzystej Meta i Google, ponieważ szybkie podwyżki stóp procentowych i skutki wojny rosyjsko-ukraińskiej wywierają presję na gospodarkę.
Podpis: ON, Reuters