W tzw. obiektach alternatywnych odbywają się konferencje, gale i koktajle charytatywne.
![WIELE MOŻLIWOŚCI: W muzeach i galeriach sztuki bardzo często organizuje się gale, koktajle charytatywne, targi oraz imprezy związane z wprowadzeniem nowych produktów, np. modeli samochodów, sprzętu elektronicznego, linii kosmetyków — tłumaczy Alex Kloszewski, partner i dyrektor działu inwestycji hotelowo-rekreacyjnych Colliers International. [FOT. ARC] WIELE MOŻLIWOŚCI: W muzeach i galeriach sztuki bardzo często organizuje się gale, koktajle charytatywne, targi oraz imprezy związane z wprowadzeniem nowych produktów, np. modeli samochodów, sprzętu elektronicznego, linii kosmetyków — tłumaczy Alex Kloszewski, partner i dyrektor działu inwestycji hotelowo-rekreacyjnych Colliers International. [FOT. ARC]](http://images.pb.pl/filtered/fa5a1ff3-03d0-4da3-8e78-5e87341a4f2a/519d87eb-6d13-5635-94b0-c29fd6865517_w_830.jpg)
— Wykorzystuje się je także na imprezy związane z wprowadzaniem nowych produktów, np. modeli samochodów, sprzętu elektronicznego czy linii kosmetyków, a także szkolenia i targi — wymienia Alex Kloszewski, partner i dyrektor działu inwestycji hotelowo-rekreacyjnych Colliers International. Jak twierdzi, wydarzenia w galeriach sztuki i muzeach zapewniają zwykle większą frekwencję niż organizowane w tradycyjnych hotelach lub centrach konferencyjnych.
Bogata oferta
W Centrum Sztuki Współczesnej (CSW) na Zamku Ujazdowskim w Warszawie konferencje, gale i bankiety odbywają się m.in. na otoczonym krużgankami dziedzińcu.
— Jest funkcjonalny nie tylko w lecie, ale także w okresie jesienno-zimowym, ponieważ można go zadaszyć i ogrzać. Dziedziniec mieści do 300 osób. Ma zaplecze cateringowe, pomieszczenie techniczne i garderobę — opisuje Katarzyna Olechowska, event manager CSW Zamek Ujazdowski. Konferencje i prelekcje odbywają się również w sali kinowej, która może pomieścić do 74 osób. Z kolei na warsztaty najchętniej wybierana jest sala edukacyjna na 70 osób.
— Otoczenie Zamku Ujazdowskiego, czyli park i parking, wykorzystuje się natomiast na imprezy plenerowe, pikniki firmowe, happeningi i akcje PR — dodaje Katarzyna Olechowska. Powierzchnie na różne wydarzenia wynajmuje firmom również warszawskie Muzeum Łazienki Królewskie.
— Imprezy odbywają się w Pałacu na Wyspie, amfiteatrze lub Starej Pomarańczarni z Teatrem Stanisławowskim. Dysponujemy powierzchniami idealnymi zarówno na kameralne spotkania, jak i wydarzenia dla prawie 300 osób — zapewnia Jolanta Gumula, zastępca dyrektora ds. muzealnych Muzeum Łazienki Królewskie. Konferencje, kongresy i szkolenia odbywają się również w Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie.
— Najczęściej udostępniany klientom salę audiowizualną, choć zdarza się, że w przerwach między wystawami wynajmujemy także sale ekspozycyjne. Organizacja wydarzenia w galerii ma wiele zalet — jedną z nich jest to, że w przerwie uczestnicy spotkania mogą obejrzeć wystawę, na co zwykle niełatwo jest im znaleźć czas — wyjaśnia Martyna Chołys z zespołu ds. komunikacji w Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki.
Wysoka jakość
Zrządzający galeriami i muzeami oraz ich właściciele zapewniają, że dokładają wszelkich starań, by zorganizować wydarzenia specjalne na najwyższym poziomie.
— Oferujemy pełne zaplecze techniczne, w tym wynajem mebli i multimediów, a także catering z restauracji Belvedere, działającej na terenie Muzeum — mówi Jolanta Gumula.
Z kolei Galeria Bunkier Sztuki poza wyposażeniem technicznym (nagłośnienie, oświetlenie ekspozycyjne, rzutniki, projektory multimedialne, monitory, dostęp do internetu) i jego obsługą oferuje klientom także tzw. wydarzenia towarzyszące, np. oprowadzanie po wystawach, spotkania z artystami, warsztaty i dyskusje. Martyna Chołys tłumaczy, że koszty wynajmu powierzchni są ustalane indywidualnie i zależą od jej wielkości, czasu wynajmu, a także rodzaju usług dodatkowych i wymagań klientów.
— Stawiamy na dużą elastyczność. Salę audiowizualną na jednorazowe wydarzenie można wynająć już za kilkaset złotych, natomiast koszt wynajęcia całej galerii, czyli 1,3 tys. mkw., to nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych — mówi Martyna Chołys.
Różne sektory
Na organizację wydarzeń w galeriach i muzeach decyduje się coraz więcej firm z różnych branż.
— Naszymi klientami były m.in. TVP, Canal+, TVN, Samsung, Nokia, Mercedes Benz, Agora „Gazeta Wyborcza”, Margaret Astor, Ernst & Young, „Twój Styl”, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Coca Cola, L’Oreal, Bank BPH, Reiffeisen Bank, BRE Bank, Citibank, Żywiec — wymienia Katarzyna Olechowska.
Wydarzenia w obiektach niekonwencjonalnych nie ograniczają się jednak do imprez komercyjnych. W Zamku Ujazdowskim odbywały się również spotkania najwyższej rangi, np. Pierwsze Śniadanie Europejskie z udziałem prezydenta RP z okazji przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, zorganizowane przez Fundację im. Roberta Schumana.
— Konferencję prasową z okazji szczytu Partnerstwa Wschodniego w Warszawie zorganizowały u nas Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP i Centrum Prasowe Polskiej Agencji Prasowej. W spotkaniu uczestniczyli premierzy Polski i Republiki Węgierskiej oraz przewodniczący Rady Europejskiej i Komisji Europejskiej — dodaje Katarzyna Olechowska.