Spożywka przekonała się do sieci

opublikowano: 18-03-2021, 17:49

E-sklepów spożywczych wciąż jest na tle innych branż niewiele, niemniej tempo ich przyrostu było w 2020 r. największe.

Według szacunków PwC, polski e-handel będzie rósł średnio co roku o 12 proc. – najszybciej w kategoriach „produkty spożywcze” oraz „zdrowie i uroda”. Dynamika przyrostu liczby sklepów z pierwszej z tych branż (112 proc. r/r) była w 2020 r. największa – wynika z raportu „Nowy świat e-commerce” przygotowanego przez Shopera. Następne w kolejności były kategorie „zdrowie i uroda” (37 proc.) oraz „upominki i akcesoria” (27 proc.).

Niemniej delikatesy stanowią tylko 3 proc. sklepów na platformie Shoper. Największy odsetek stanowią biznesy z segmentu „dom i ogród” (23 proc.), a dwucyfrowy wynik mają jeszcze „ubrania” (17 proc.) oraz „zdrowie i uroda” (13 proc.).

„Wśród reklamodawców najwięcej sklepów inwestujących w działania przyciągające klientów przybyło wśród sklepów promujących produkty w branży spożywczej. Ich liczba zwiększyła się prawie trzykrotnie, jednocześnie wzrosła o 45 proc. rentowność tych kampanii w stosunku do roku poprzedniego” – podaje Shoper.

53 proc.

Taki odsetek sprzedawców internetowych pracuje samodzielnie…

28 proc.

…taki współpracuje z bliską osobą…

19 proc.

…a taki zatrudnia większą liczbę pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane