Spożywka przekonała się do sieci

opublikowano: 18-03-2021, 17:49

E-sklepów spożywczych wciąż jest na tle innych branż niewiele, niemniej tempo ich przyrostu było w 2020 r. największe.

Według szacunków PwC, polski e-handel będzie rósł średnio co roku o 12 proc. – najszybciej w kategoriach „produkty spożywcze” oraz „zdrowie i uroda”. Dynamika przyrostu liczby sklepów z pierwszej z tych branż (112 proc. r/r) była w 2020 r. największa – wynika z raportu „Nowy świat e-commerce” przygotowanego przez Shopera. Następne w kolejności były kategorie „zdrowie i uroda” (37 proc.) oraz „upominki i akcesoria” (27 proc.).

Niemniej delikatesy stanowią tylko 3 proc. sklepów na platformie Shoper. Największy odsetek stanowią biznesy z segmentu „dom i ogród” (23 proc.), a dwucyfrowy wynik mają jeszcze „ubrania” (17 proc.) oraz „zdrowie i uroda” (13 proc.).

„Wśród reklamodawców najwięcej sklepów inwestujących w działania przyciągające klientów przybyło wśród sklepów promujących produkty w branży spożywczej. Ich liczba zwiększyła się prawie trzykrotnie, jednocześnie wzrosła o 45 proc. rentowność tych kampanii w stosunku do roku poprzedniego” – podaje Shoper.

53 proc.

Taki odsetek sprzedawców internetowych pracuje samodzielnie…

28 proc.

…taki współpracuje z bliską osobą…

19 proc.

…a taki zatrudnia większą liczbę pracowników.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane