Springer myśli o Rosji

Małgorzata Birnbaum
20-12-2002, 00:00

Axel Springer wycofuje się z inwestycji w telewizję. Zamierza natomiast rozwinąć działalność wydawniczą w Rosji oraz całej Europie Wschodniej — zapowiada Mathias Doepfner, dyrektor zarządzający wydawnictwa.

Axel Springer, któremu nie powiodła się próba zwiększenia udziałów w największej w Niemczech telewizji komercyjnej ProSiebenSat. 1, może się z niej w ogóle wycofać.

Fiasko rozmów z grupą KirchMedia ostatecznie zniechęciło władze wydawnictwa do dalszych inwestycji w tym kierunku.

— Nie widzimy możliwości dojścia do porozumienia. Podjęliśmy decyzję, że telewizja nie będzie jedną z naszych strategicznych dziedzin działalności. Jeśli KirchMedia nie zaproponuje poważnych ustępstw, jedynym rozwiązaniem dla nas będzie wycofanie się z inwestycji — mówi Mathias Doepfner, dyrektor zarządzający wydawnictwa.

Wydawnictwo ma obecnie 11,5 proc. udziałów w ProSiebenSat. 1 wartości 140 mln EUR (558,6 mln zł). W związku z bankructwem grupy KirchMedia, pozostałe udziały w telewizji są obecnie sprzedawane Heinrich Bauer Verlag, czyli konkurencyjnej dla Axel Springer spółce.

Zamiast walczyć o strategiczny pakiet w telewizji, Springer skoncentruje się na rozwoju podstawowej działalności, czyli wydawaniu gazet i magazynów w Europie Wschodniej i Rosji. Zamierza to osiągnąć zarówno przez przejęcia, jak i tworzenie nowych tytułów.

— Rosja to bardzo atrakcyjny rynek i intensywnie się nim zajmujemy. W najbliższych pięciu-siedmiu latach chcemy podwoić przychody z działalności za granicą do 30 proc. — zapowiada szef Axel Springer.

Oprócz sprzedaży udziałów w ProSiebenSat. 1 Axel Springer nie wyklucza też sprzedaży wydawnictwa Ullstein Heyne List.

— Wydawnictwo albo okaże się w krótkim czasie rentowne, albo zostanie sprzedane — zapowiada szef Axel Springer.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Birnbaum

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Springer myśli o Rosji