Sprzedaż Nestle spadła w I kw. do 19,7 mld Sfr

23-04-2003, 07:56

Sprzedaż Nestle spadła w I kw. do 19,7 mld Sfr ZURYCH (Reuters) - Największy na świecie przedstawiciel branży spożywczej,
szwajcarski Nestle poinformował w środę, że w pierwszym kwartale jego sprzedaż spadła do
19,71 miliarda franków szwajcarskich z 21,31 miliarda w analogicznym okresie roku
ubiegłego. Jest to wynik gorszy niż oczekiwali analitycy. Sprzedaż działu podstawowego wzrosła tylko o 2,5 procent, w porównaniu z zakładanym w
dłuższym okresie wzroście rzędu czterech procent. Firma zaznaczyła, że w tym roku
zamierza poprawić swoje wyniki na lokalnych rynkach. Analitycy ankietowani przez agencję Reuters przewidywali, że rzeczywisty rozwój
wewnętrzny (RIG) - obmyślony przez Nestle własny wskaźnik, nie biorący pod uwagę efektów zman cenowych, kursów walut i przejęć - osiągnie poziom 3,2 procent przy sprzedaży rzędu
20,19 miliarda franków. Rynek oczekiwał zaś, że sprzedaż ucierpi z powodu wzrostu kursu franka szwajcarskiego
oraz przypadającym później w tym roku okresie wielkanocnym, tradycyjnie lepszym dla
sprzedaży czekolady. Nestle, produkujący m.in. kawę Nescafe, czekoladę KitKat oraz wodę Perrier, oznajmił,
że w tym roku skupi się na programach oszczędnościowych i nie poświęcy marży na
zwiększenie sprzedaży. ((Tłumaczył: Adrian Krajewski; Redagowała: Barbara Woźniak;
warsaw.newsroom@reuters.com; Reuters Serwis Polski, tel. 22 6539700, Adres internetowy:
adrian.krajewski@reuters.pl))

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sprzedaż Nestle spadła w I kw. do 19,7 mld Sfr