W październiku całkowita sprzedaż samochodów wyniosła 2,05 miliona sztuk. To wzrost o 9,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, co oznacza aprecjację zysków przez kolejne trzy miesiące. Sprzedaż w pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku wzrosła o 3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając poziom 17,46 miliona sztuk.
Dane za październik odzwierciedlają wzrost o 2,2 proc. w sierpniu i 4,7 proc. we wrześniu. Sprzedaż nowych pojazdów zasilanych energią elektryczną poszła w górę w październiku o 37,5 proc; w porównaniu do roku poprzedniego, co stanowiło 37,4 proc. ogólnej sprzedaży samochodów. Oznacza to wzrost w porównaniu do września, gdy wzrost sprzedaży pojazdów NEV wyniósł 22,1 proc., co świadczy o ożywieniu gospodarczym.
Popyt na pojazdy elektryczne w Chinach się zmniejszył
Mimo to popyt na pojazdy elektryczne w Chinach osłabł, ponieważ klienci bardziej preferują ekonomiczne hybrydy typu plug-in, co pomaga producentom samochodów takim jak Li Auto i BYD zwiększyć swój udział w rynku. Firma BYD zgłosiła sprzedaż 301 095 samochodów osobowych w październiku, co oznaczało wzrost o 38,4 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, z czego ponad 10 proc. samochodów zostało wyeksportowanych.
W celu osiągnięcia swojego rocznego celu sprzedaży wynoszącego 3 miliony sztuk BYD oferuje obecnie ograniczone czasowo rabaty na niektóre z najlepiej sprzedających się modeli.
Tesla, amerykański gigant w dziedzinie pojazdów elektrycznych, odnotował niższą sprzedaż w porównaniu z chińskimi rywalami. Dostawy pojazdów elektrycznych wytwarzanych w Chinach spadły o 2,6 proc. w październiku w porównaniu do września. Warto jednak zaznaczyć, że wzrost eksportu pojazdów osobowych zmniejszył się jedynie o 0,6 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.
Wojna cenowa rozpoczęta przez Teslę na początku roku wpłynęła na opłacalność firm produkujących wyłącznie pojazdy elektryczne, co zmusiło je do podejmowania działań w celu obniżenia kosztów i budowy partnerstw.