Pandemia nie wyhamowała działalności należącej do znanego aktora firmy Kondrat Wina Wybrane. Jej przychody w 2020 r. wyniósł ponad 20 mln zł. Firma łącznie sprzedała ok 650 tys butelek wina, czyli o 37 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Rok 2020 był zdecydowanie inny niż poprzednie lata. Sprzedaż w naszej sieci po raz pierwszy opierała się głównie na klientach detalicznych - mówi Anna Sułek, dyrektor zarządzająca Kondrat Wina Wybrane.
Spółka odnotowała 49-procentowy wzrost sprzedaży w tej kategorii, podczas gdy w kategoriach HoReCa oraz B2B odnotowała spadki.
Polacy najchętniej sięgali po trunki w kategorii cenowej do 30 zł - ich udział w sprzedaży wyniósł 67 proc., czyli o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Najczęściej były to wina czerwone, których udział w wartości sprzedaży wyniósł 57 proc. Wina białe stanowiły 40 proc., a różowe 3 proc. Spółka tłumaczy wzrost sprzedaży czerwonych win większą aktywnością klientów w marcu i grudniu (wynikającą z zaostrzenia pandemicznych restrykcji) oraz corocznym wzrostem popularności tej kategorii w okresie jesienno-zimowym. Klienci najczęściej kupowali jednoodmianowe primitivo, tempranillo i cabernet sauvignon, a w przypadku win białych sauvignon blanc, macabeo, czy pinot grigio.
W 2020 r. wina włoskie wyprzedziły hiszpańskie, które dotychczas utrzymywały się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych. Produkty pochodzące z Włoch stanowiły 30 proc. sprzedaży. Udział win musujących utrzymał się na poziomie z 2019 r. wynosząc 7 proc.
– Końcówka 2020 r. pod względem sprzedaż win musujących była rekordowa w całej historii firmy. Prym wiodą cava oraz prosecco, na co przede wszystkim wpływa ich przystępna cena - mówi Anna Sułek.
W trakcie pandemii spółka rozwijała swoją działalność szkoleniową w sieci. Z rozszerzonej oferty szkoleń online korzystali zarówno klienci indywidualni jak i firmy w ramach spotkań integracyjnych.
Ze względu na duże zainteresowanie polskimi winami spółka planuje rozszerzyć swoją ofertę w tej kategorii. Zapowiadane są także nowości z mniej znanych regionów winiarskich takich jak np. Majorka, oraz propozycje dla koneserów rzadkich i drogich win importowanych z Bordeaux i Burgundii.
aż taki odsetek sprzedanych przez firmę Marka Kondrata butelek stanowiły wina wytrawne