2 mln zł przychodu w pół roku i rentowność od pierwszego miesiąca działalności — takimi wynikami może pochwalić się start-up OptAd360.com, założony przez byłych menedżerów z WP.pl i Money.pl, zajmujący się min. maksymalizacją przychodów z e-reklamy. Bazują przede wszystkim na wykorzystaniu innowacyjnych technologii takich jak programmatic buying.
— Szacujemy, że w Polsce istnieje przynajmniej 5000 serwisów, które mogłyby korzystać z przychodów reklamy kupowanej w modelu programmatic. W ten sposób przychody reklamowe polskich e-wydawców mogłyby wynieść łącznie od 100 do 150 mln zł rocznie — informuje Jakub Szczepankowski z OptAd360.com. Według niego, wielu wydawców nie zdaje sobie sprawy, że może osiągać wyższe przychody, wykorzystując inteligentne reklamy. Stąd też pomysł na biznes. Przychody OptAd360.com z 2016 r. w porównaniu ze styczniem 2016 r. urosły o ponad 200 proc.
— Po sześciu miesiącach działalności na polskim rynku przekroczyliśmy 2 mln zł przychodu i celujemy w kolejne 4 mln zł w drugiej połowie roku — komentuje Jakub Szczepankowski. Start-up w ciągu najbliższych miesięcy planuje ekspansję na zagraniczne rynki. © Ⓟ