
Grupa Santander i Global Sports Innovation Center (GSIC) wspierane przez Microsoft zapraszają do udziału w konkursie FootballCan 2041 – konkurs na innowacyjne rozwiązania mające na celu poprawę inkluzywności, różnorodności i zrównoważonego rozwoju w piłce nożnej.
Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej interesujących rozwiązań technologicznych, które:
•wypromują inicjatywy ukierunkowane na zwiększenie dostępności, inkluzywności i ekologiczności wydarzeń sportowych wśród kibiców piłki nożnej;
•przyniosą nowe doświadczenia uczestnikom wydarzeń sportowych, mające pozytywny wpływ na społeczeństwo;
•rozbudują funkcjonalność narzędzia Fieeld. Fieeld to urządzenie, które Santander stworzył w celu umożliwienia osobom niewidomym i niedowidzącym obserwowanie meczów piłki nożnej dzięki śledzeniu ruchu piłki po boisku za pomocą palców.
„Wielu z nas, niezależnie od tego, czy jesteśmy kibicami tego sportu, czy nie, wierzy w to, że futbol może być motorem napędowym pozytywnych zmian w naszym życiu. W Santander tego typu inicjatywy wpasowujące się w cele banku w zakresie poprawy różnorodności, inkluzywności i zrównoważonego rozwoju za pośrednictwem tego pięknego sportu prowadzimy pod egidą programu FootballCan” komentuje Juan Manuel Cendoya, wiceprzewodniczący Santander oraz szef ds. Komunikacji, marketingu korporacyjnego i badań w Grupie Santander:
„Chętnie współpracujemy z innowacyjnymi firmami i organizacjami, które przyczyniają się do rozwoju digitalizacji sportu. W ramach tej inicjatywy możemy wesprzeć Grupę Santander w realizacji kluczowych celów strategicznych banku, oferując trzem zwycięskim firmom członkostwo w GSIC oraz wszystkie korzyści jakie się z tym wiążą, w tym dostęp do naszej sieci kontaktów, ekspertów i ambasadorów oraz udział w działaniach wspierających realizację projektu pilotażowego z Santander” - mówi Iris Córdoba, menedżer generalny GSIC:
Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, blockchain, rozszerzona lub wirtualna rzeczywistość oraz internet rzeczy to przykładowe technologie, jakie uczestnicy konkursu mogą wykorzystać w swoich propozycjach inicjatyw lub rozwiązań technologicznych poprawiających życie w trzech obszarach:
•Inkluzywność: rozwiązania dla wrażliwych grup społecznych narażonych na wyłączenie społeczne, ekonomiczne lub kulturowe oraz inicjatywy edukacyjne powiązane z piłką nożną.
•Różnorodność: rozwiązania promujące równe traktowanie w piłce nożnej.
•Zrównoważony rozwój: rozwiązania wspierające odpowiedzialność profesjonalnej piłki nożnej w zakresie zmian klimatycznych oraz zrównoważone zarządzanie energią i źródłami energii.
Patronując temu konkursowi, Grupa Santander chce pozostawić trwały ślad w historii futbolu, stawiając jednocześnie kolejny krok na drodze ku realizacji strategii promowania innowacji i transformacji cyfrowej w futbolu za pośrednictwem inicjatyw korzystnych dla środowiska sportowego oraz społeczeństwa.
Konkurs dla start-upów
Po zamknięciu etapu zgłoszeń, 18 kwietnia, panel ekspertów z Santander, GSIC i Microsoft wybierze 30 najlepszych start-upów, które następnie przedstawią swoje projekty w trybie online. W kolejnym etapie, pod koniec kwietnia, wyłonionych zostanie 10 finalistów, którzy wezmą udział w wielkim finale konkursu w maju br. Jury składające się z przedstawicieli UEFA i LaLiga oraz znanych osobistości ze świata sportu, takich jak Ronaldo Nazário, wybierze trzy firmy, które zrealizują projekt pilotażowy we współpracy z Santander.
Na finalistów czekają nagrody:
•10 000 euro w gotówce. Projekt, który przyczyni się do poprawy narzędzia Fieeld otrzyma dodatkowe 5 000 EUR
•Roczne darmowe członkostwo w Global Sports Innovation Center wspieranym przez Microsoft (firma, która jest już członkiem GSIC otrzyma 50% zniżki na abonament członkowski)
•Ofertę mentoringu i projekt pilotażowy wart 12 000 EUR (kwota nie obejmuje dodatkowych kosztów wykonania projektu pilotażowego)
•Wsparcie w wykonaniu projektu pilotażowego
Więcej informacji znaleźć można >>TUTAJ<<
Zgłoś się do programu FootballCan 2041.