Stawiają na innowacje

opublikowano: 19-12-2022, 00:15
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Lata badań, testów laboratoryjnych i aplikacyjnych, analiz różnych typów włosów przed i po zastosowaniu konkretnych surowców, zaowocowały liniami kosmetyków dopasowanych do porowatości włosów.

2. miejsce województwo małopolskie – Anwen

Stawiamy na pewność:Od początku istnienia Anwenu naszym priorytetem jest wprowadzanie produktów o przebadanej skuteczności, opartych na najlepszych surowcach z całego świata. Nie stosujemy surowców z kosmosu ani fikcyjnych marketingowych sztuczek – podkreślają założycielki firmy Anna Kołomycew i Katarzyna Sawicz-Kryniger.
Stawiamy na pewność:Od początku istnienia Anwenu naszym priorytetem jest wprowadzanie produktów o przebadanej skuteczności, opartych na najlepszych surowcach z całego świata. Nie stosujemy surowców z kosmosu ani fikcyjnych marketingowych sztuczek – podkreślają założycielki firmy Anna Kołomycew i Katarzyna Sawicz-Kryniger.

– Wszystko zaczęło się od mojego bloga na temat pielęgnacji włosów, który założyłam w 2010 r. Od początku swojego istnienia odwiedziło go już prawie 7 mln osób zainteresowanych tematyką pielęgnacji włosów. Pomysł na stworzenie linii własnych kosmetyków dopasowanych do porowatości włosów pojawił się jeszcze w 2013 r., kiedy wraz z Katarzyną Sawicz-Kryniger połączyłyśmy siły – moją wiedzę o potrzebach włosów, składach kosmetyków i szeroko pojętej pielęgnacji oraz naukowo-biznesowe doświadczenie Katarzyny – mówi Anna Kołomycew, współzałożycielka spółki.

Dwa lata później powstała firma, a w lutym 2017 r. pojawiły się na rynku pierwsze kosmetyki Anwen.

– Z jednej strony wypełniłyśmy niszę na rynku związaną ze świadomą pielęgnacją, z drugiej, oprócz produktów, które wprowadziłyśmy, musiałyśmy dołożyć ogromnego wysiłku i olbrzymich nakładów finansowych na edukację klientów od podstaw. Jeszcze kilka lat temu określenia „porowatość” czy „równowaga PH” nie były tak znane jak obecnie. Bardzo nas cieszy, że stworzona przez nas kategoria odniosła taki sukces – podkreśla Katarzyna Sawicz-Kryniger.

Po kilku latach pojawili się naśladowcy.

– Część producentów bezrefleksyjnie powiela nasze rozwiązania w zakresie produktów, szaty graficznej czy nawet opisów produktów. Często jedyny pomysł to konkurowanie ceną, która jest niższa dzięki oszczędności na jakości składu. Zdarza się również, że produkty te są tylko z nazwy dopasowane do danej porowatości lub przykładowo tylko z nazwy emolientowe – przyznaje Anna Kołomycew.

Takie działania to zdaniem założycielek firmy duże zagrożenie dla filozofii świadomej pielęgnacji, ponieważ klienci, którzy sięgną po produkt słaby jakościowo i mylnie dopasowany do potrzeb ich włosów,l mogą zrazić się i uznać, że tego rodzaju kosmetyki nie działają.

Projektując nowy produkt, właścicielki Anwen zawsze zaczynają od potrzeby rynku, od realnego problemu, z jakim mierzą się klienci. Szacują jego potencjał. Przyświeca im myśl, że produkt nie musi sprzedać się w milionach sztuk. Wystarczy, że trafi do niszowej grupy odbiorców, którym pomoże i którzy później wrócą po inne produkty firmy.

Co stanowi największy problem? Obecna sytuacja makroekonomiczna, szalejące ceny surowców i nośników energii dotykają Anwen podobnie jak większość producentów w Polsce. Właścicielki zdecydowały o ograniczeniu wpływu tych wzrostów na odbiorcę finalnego. Chcą, aby klienci w trudnych czasach mogli sobie pozwolić na oryginalny produkt, zamiast sięgać po tańsze zamienniki.

– Nasze produkty zainteresowały klientów w Unii Europejskiej, realizujemy także dostawy do Wielkiej Brytanii, na Bliski Wschód czy do USA. Przed nami ogrom pracy, ale wierzymy, że uczciwe podejście do biznesu, edukacja w zakresie pielęgnacji, sprawdzone i działające receptury to klucz do świadomości i serc naszych klientów – dodaje Katarzyna Sawicz-Kryniger.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane