Stopklatka.pl stworzy pionierski projekt dla kin

Katarzyna Latek
opublikowano: 23-12-2009, 00:00

Spółka idzie na NewConnect. Za pieniądze z emisji zbuduje system sprzedaży biletów kinowych.

Spółka idzie na NewConnect. Za pieniądze z emisji zbuduje system sprzedaży biletów kinowych.

Stopklatka, najbardziej znany serwis filmowy w Polsce, prowadzi prywatną emisję akcji. Po jej zakończeniu akcje spółki zadebiutują na NewConnect. Wielkość emisji to kilka milionów złotych, wystarczy jednak, by Adam Bortnik, prezes Stopklatki, snuł śmiałe plany.

— Pierwszym naszym celem emisyjnym jest rozbudowa funkcjonalności serwisu. Obecnie pełni on przede wszystkim funkcję informacyjną. Chcemy wykorzystać możliwości nowych technologii i rozbudować system rekomendacji — mówi Adam Bortnik.

Nowe możliwości

Jego zdaniem, rynek filmowy jest obecnie bardzo rozbudowany, obejmuje już nie tylko kino, telewizję, DVD i Blu-ray, ale także takie kanały, jak wideo na żądanie czy internet. Użytkownikom coraz trudniej się po nim poruszać.

— Nasze rozwiązanie można porównać do systemów mających sklepy internetowe, które kupującym polecają produkty, jakie również mogłyby ich zainteresować. Będzie jednak znacznie bardziej rozbudowane i zaawansowane — wyjaśnia wydawca serwisu Stopklatka.pl.

Tego typu rozwiązanie może przynieść spółce zwiększenie przychodów na wiele sposobów. Najprostszy z nich to większa oglądalność, a co za tym idzie — wzrost wpływów z reklam. Firma będzie również w stanie przygotować nowe oferty typu B2B.

Kluczowy projekt

Za pieniądze inwestorów spółka zbuduje internetowy system sprzedaży biletów kinowych. To kluczowy projekt.

— Będzie to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce — mówi Adam Bortnik.

Sieci kin dysponują już systemami sprzedaży, które można przenieść do internetu. Obecnie jednak wykorzystują je głównie do rezerwacji, a bilety można odebrać na miejscu. Prezes Stopklatki jest przekonany, że wejściem do ogólnopolskiego systemu sprzedaży zainteresowane będą nie tylko sieci, ale także mniejsze kina, choć będzie to wymagało od nich pewnych inwestycji w oprogramowanie.

— Chcemy, by system powstał w ciągu kilkunastu miesięcy — zapowiada prezes.

Przejęcia niewykluczone

Trzecim celem emisyjnym są akwizycje.

— Są na rynku nieduże firmy, które mogą nas zainteresować — przyznaje Adam Bortnik.

Realizacja celów emisyjnych ma przynieść spółce Stopklatka.pl w najbliższych latach skokowy wzrost przychodów. W 2009 r. firma przekroczyła 3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 50 proc. w porównaniu z 2008 r. Rentowność netto utrzymuje się na poziomie około 10 proc.

— Nasza pozycja w branży filmowej jest mocna. Mamy nadzieję, że będziemy rośli razem z tym rynkiem. W Polsce cały czas jest on w fazie dynamicznego rozwoju. W 2009 r. statystyczny Polak wybrał się do kina raz. To lepiej niż w poprzednich latach, ale wiele dzieli nas od Hiszpanii czy Czech, gdzie te wskaźniki są kilkakrotnie wyższe — mówi Adam Bortnik.

Katarzyna Latek

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy