Stopniała kapitalizacja Farm51

opublikowano: 17-02-2019, 22:00

Wyniki producenta gier po najlepszej premierze w historii spółki nie spełniły oczekiwań inwestorów.

Nawet ponad 12 proc. traciły w piątek akcje The Farm 51 Group po publikacji wyników za IV kw. Spółka miała wprawdzie rekordowe trzy miesiące: wypracowała 4 mln zł zysku, przy 12,3 mln zł przychodów, ale giełdowi inwestorzy spodziewali się czegoś więcej i mieli powody. Wyniki IV kw. to pochodna sprzedaży gry „World War 3”, która premierę w wersji early access na Steam miała w październiku 2018 r. Trzy dni po premierze spółka podała, że wstępne przychody brutto ze sprzedaży gry wynosiły ponad 2,5 mln USD, czyli ponad 9,35 mln zł i przekroczyły poniesione do tego czasu koszty produkcji oraz promocji gry. W połowie listopada The Farm 51 informowała natomiast, że wstępne przychody brutto ze sprzedaży gry „WW3” sięgnęły ponad 4,88 mln USD, tj. ponad 18,67 mln zł, a liczba sprzedanych kopii gry przekroczyła 200 tys. sztuk. Spółka podała w listopadzie sprzedaż brutto, a więc część inwestorów mogła na niej oprzeć swoje oczekiwania i zdziwić się, że sprzedaż podana za cały kwartał była niższa.

Urealniając podaną kwotę o marżę Steama, podatek i koszt silnika, dochodzimy wprawdzie do kwoty ok. 12 mln zł, ale oznacza to, że od połowy listopada do końca roku sprzedaż „WW3” była mizerna. Liczby sprzedanych kopii „WW3” nie znajdziemy w raporcie The Farm 51 za IV kw. W piątek nie udało nam się skontaktować z przedstawicielami spółki. W IV kw. spółka wygenerowała 9,4 mln zł przepływów operacyjnych netto i zakończyła rok z 12,72 mln zł gotówki. Pomimo rekordowej premiery spółka zakończyła cały 2018 r. z 0,2 mln zł straty netto. Spółka podała, że „sukces projektu «WW3» został dostrzeżony przez globalnych partnerów biznesowych z branży”, z którymi obecnie prowadzi rozmowy w kontekście długofalowej współpracy oraz wersji gry na konsole nowej generacji.

The Farm 51 prowadzi obecnie prace nad nowa grą fabularną osadzoną w realiach Czarnobyla o roboczej nazwie „Chernobylite”. Projekt osiągnął obecnie etap zaawansowanej pre-produkcji, przygotowano prototyp rozgrywki, który jest testowany wewnętrznie. Kampania marketingowa przewidziana jest na pierwszy kwartał. W najbliższych miesiącach ma zostać określony ostateczny plan produkcji, budżet i modelu biznesowy wydania i monetyzacji projektu, przy których spółka będzie się opierała na doświadczeniach z projektu „WW3”.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy