Stopniała kapitalizacja Farm51

opublikowano: 17-02-2019, 22:00

Wyniki producenta gier po najlepszej premierze w historii spółki nie spełniły oczekiwań inwestorów.

Nawet ponad 12 proc. traciły w piątek akcje The Farm 51 Group po publikacji wyników za IV kw. Spółka miała wprawdzie rekordowe trzy miesiące: wypracowała 4 mln zł zysku, przy 12,3 mln zł przychodów, ale giełdowi inwestorzy spodziewali się czegoś więcej i mieli powody. Wyniki IV kw. to pochodna sprzedaży gry „World War 3”, która premierę w wersji early access na Steam miała w październiku 2018 r. Trzy dni po premierze spółka podała, że wstępne przychody brutto ze sprzedaży gry wynosiły ponad 2,5 mln USD, czyli ponad 9,35 mln zł i przekroczyły poniesione do tego czasu koszty produkcji oraz promocji gry. W połowie listopada The Farm 51 informowała natomiast, że wstępne przychody brutto ze sprzedaży gry „WW3” sięgnęły ponad 4,88 mln USD, tj. ponad 18,67 mln zł, a liczba sprzedanych kopii gry przekroczyła 200 tys. sztuk. Spółka podała w listopadzie sprzedaż brutto, a więc część inwestorów mogła na niej oprzeć swoje oczekiwania i zdziwić się, że sprzedaż podana za cały kwartał była niższa.

Urealniając podaną kwotę o marżę Steama, podatek i koszt silnika, dochodzimy wprawdzie do kwoty ok. 12 mln zł, ale oznacza to, że od połowy listopada do końca roku sprzedaż „WW3” była mizerna. Liczby sprzedanych kopii „WW3” nie znajdziemy w raporcie The Farm 51 za IV kw. W piątek nie udało nam się skontaktować z przedstawicielami spółki. W IV kw. spółka wygenerowała 9,4 mln zł przepływów operacyjnych netto i zakończyła rok z 12,72 mln zł gotówki. Pomimo rekordowej premiery spółka zakończyła cały 2018 r. z 0,2 mln zł straty netto. Spółka podała, że „sukces projektu «WW3» został dostrzeżony przez globalnych partnerów biznesowych z branży”, z którymi obecnie prowadzi rozmowy w kontekście długofalowej współpracy oraz wersji gry na konsole nowej generacji.

The Farm 51 prowadzi obecnie prace nad nowa grą fabularną osadzoną w realiach Czarnobyla o roboczej nazwie „Chernobylite”. Projekt osiągnął obecnie etap zaawansowanej pre-produkcji, przygotowano prototyp rozgrywki, który jest testowany wewnętrznie. Kampania marketingowa przewidziana jest na pierwszy kwartał. W najbliższych miesiącach ma zostać określony ostateczny plan produkcji, budżet i modelu biznesowy wydania i monetyzacji projektu, przy których spółka będzie się opierała na doświadczeniach z projektu „WW3”.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane