2025-04-23 12:30Dlaczego kompetencje są ważniejsze niż płeć?
Wiedza oraz kompetencje – to one mają dla mnie, jako pracodawcy, kluczowe znaczenie. Dlatego - choć w dzisiejszych czasach to pewnie niepopularna opinia - jestem przeciwna ustalaniu lub narzucaniu obowiązkowych parytetów płci. Podobnie w przypadku awansów czy nagród – istotne są osiągnięcia, motywacja i chęć do samorozwoju, a nie płeć pracownika.
2025-04-16 14:08O miernikach efektywności w kancelariach i oporze przed ich wdrażaniem
W 2002 roku świat prawniczy obiegła wiadomość, która wywołała ożywioną branżową dyskusję. Grupa prawników z nowojorskiego biura największej wtedy na świecie kancelarii prawnej, wystosowała do partnerów list, w którym wskazywali szereg problemów, których doświadczają w pracy w kancelarii.
2025-02-20 13:47Kryzysy czasów infodemii. Dezinformacja, manipulacja, cyberataki
Czy można zarządzać kryzysem w erze postprawdy? Dezinformacja, cyberataki i wycieki danych to dziś jedne z największych zagrożeń dla reputacji firm oraz instytucji. W dobie fake newsów i manipulacji informacją, wiarygodność firm jest bardziej niż kiedykolwiek narażona na ryzyko i jedno nieostrożne posunięcie może wywołać lawinę kryzysu, którego skutki będą odczuwalne przez lata. A przecież można skutecznie identyfikować zagrożenia, budować odporność organizacji i zarządzać kryzysami wizerunkowymi. Wiele organizacji jednak tego nie robi. Dlaczego?
2025-02-19 11:37Aspekty organizacyjne i kultura ciągłości działania
W małych i średnich firmach działy IT często składają się z 2-3 specjalistów, którzy posiadają unikalną wiedzę na temat działania kluczowych systemów. Problem pojawia się, gdy ta wiedza nie jest udokumentowana, a jej posiadacz jest jedyną osobą, która potrafi rozwiązać krytyczne problemy związane z funkcjonowaniem systemów IT.
2025-02-11 11:52Jak IT może zwiększać wartość firmy?
W świecie IT od lat krąży anegdota, że w projektach technologicznych można mieć dwie z trzech rzeczy: szybko, dobrze albo tanio – ale nigdy wszystkie naraz. Szybkie i solidne wdrożenie oznacza wysokie koszty. Tanie i szybkie – to przepis na dług technologiczny. A dobre i tanie? Zwykle trwa wieczność. Czy rzeczywiście nie da się znaleźć rozwiązania, które łączy te elementy w sposób optymalny dla biznesu?
2025-02-10 10:03System kaucyjny – czy sparaliżuje imprezy masowe i branżę HoReCa?
Czy nowy system kaucyjny będzie logistycznym koszmarem dla stadionów, kin i restauracji?
2025-01-31 10:57Odpowiedzialność cywilnoprawna oraz na gruncie prawa pracy dyrektora administracyjnego przykłady i sposoby minimalizacji ryzyka
Rola i zakres obowiązków dyrektora administracyjnego w każdej organizacji kształtuje się w sposób autonomiczny i zależy od przyjętego modelu organizacyjnego, a czasem w praktyce, co należy podkreślić również od osobowości osoby piastującej to stanowisko. Z zakresem obowiązków i formalną podstawą współpracy z daną organizacją łączy się w sposób oczywisty także kwestia odpowiedzialności.
2025-01-31 10:03Lider(ka) IT przyszłości: Kompetencje, które zatrzymują ludzi w zespołach
W dynamicznie zmieniającym się świecie technologii, gdzie tempo innowacji nieustannie przyspiesza, rola liderów/ek IT staje się kluczowa nie tylko ze względu na zarządzanie projektami, ale przede wszystkim na umiejętność tworzenia środowiska pracy, które przyciąga i zatrzymuje ludzi. W branży technologicznej, gdzie rotacja pracowników jest wyższa niż w wielu innych sektorach, liderzy/ki mają wyjątkową możliwość – i odpowiedzialność – budowania zespołów, w których ludzie chcą zostać na dłużej.
2025-01-22 11:18Dużo zmian w cyberbezpieczeństwie – szansa czy wyzwanie?”
Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w obszarze cyberbezpieczeństwa – większość kluczowych zmian legislacyjnych zacznie obowiązywać właśnie w nadchodzących miesiącach, wyznaczając nowy kierunek dla sektora cyfrowego. Teraz jest zatem idealny moment, aby przeanalizować, co te zmiany oznaczają dla przedsiębiorców, jakie wyzwania ze sobą niosą i jak skutecznie wdrożyć je w organizacjach, aby wyzwania przekształcić w korzyści.
2024-06-04 15:225 błędów w budowaniu strategii Employer Branding
Budowanie skutecznej strategii Employer Branding to klucz do przyciągania i zatrzymywania najlepszych talentów. Niestety, wiele firm popełnia błędy, które podważają ich wysiłki w tym zakresie. Dowiedz się, jakie są najczęstsze pułapki w budowaniu marki pracodawcy i jak ich unikać. Przeczytaj nasz artykuł, aby poprawić swoje podejście i zbudować silniejszą, bardziej zaangażowaną społeczność pracowników.
2024-05-28 14:41Kiedy decyzja biznesowa staje się zbrodnią menedżerską?
Członkowie zarządu codziennie podejmują dziesiątki decyzji. Niektóre z nich mogą wywoływać konflikty, które stają się zarzewiem spraw karnych. Ryzyko surowej odpowiedzialności karnej w biznesie jest realne. Każdy członek zarządu powinien szukać odpowiedzi na dwa pytania: czy granica pomiędzy działalnością biznesową a przestępczą jest płynna oraz jak minimalizować ryzyko przekroczenia takiej granicy?