Czytasz dzięki

Streżyńska dostała kasę na marchewkę

opublikowano: 18-07-2019, 22:00

Platforma do motywowania pracowników, zarządzana przez byłą minister cyfryzacji, zdobywa pierwszych klientów. Zdobywa też dotacje

„Dostrzegać w pracowniku człowieka, a nie chomika w kołowrotku KPI-ów” — tak Anna Streżyńska, była minister cyfryzacji, opisuje główny cel, który ma realizować zarządzana przez nią platforma motywacyjna Carrotspot. Była ona testowana u pierwszych użytkowników pod koniec ubiegłego roku, a oficjalnie i hucznie ruszyła w maju. Była minister zapewnia, że na razie idzie jej dobrze.

PLUSIK ZA CHĘCI: Anna Streżyńska, była szefowa UKE i była minister cyfryzacji, próbuje zbudować biznes na platformie do codziennego motywowania pracowników, której mechanizm działania porównywała do „systemu plusików w szkole”.
Zobacz więcej

PLUSIK ZA CHĘCI: Anna Streżyńska, była szefowa UKE i była minister cyfryzacji, próbuje zbudować biznes na platformie do codziennego motywowania pracowników, której mechanizm działania porównywała do „systemu plusików w szkole”. Fot. Marek Wiśniewski

— Obecnie z platformy korzysta blisko 10 tys. pracowników i aktywnie pracujemy nad poszerzaniem tej bazy — wielu klientów jest w trakcie pilotaży przed wdrożeniem na dużą skalę. Tempo pozyskiwania jest zadowalające, choć nie ukrywamy, że mamy apetyt na więcej — proces decyzyjny w wielu firmach jest jednak bardzo długi i czasem musimy się uzbroić w cierpliwość. Platforma jest często odwiedzana i popularna, spełnia cel, jakim jest stały kontakt i szybki feedback między menedżerami a pracownikami oraz między samymi pracownikami — mówi Anna Streżyńska.

Plany ekspansji

Carrotspot formalnie należy do spółki MC2 Innovations, której głównymi akcjonariuszami są Anna Streżyńska i Arkadiusz Szczebiot. Spółka ta początkowo miała zajmować się projektami z zakresu blockchain, m.in. systemem do rozliczania transakcji między użytkownikami gier internetowych. Potem priorytetem stała się platforma motywacyjno-lojalnościowa.

— Badania pokazują, że człowiek szuka w pracy poczucia sensu, efektywności, wpływu, rozwoju oraz międzyludzkich relacji i szacunku. Naszym celem jest powiązanie nagród z osiągnięciami, nawet jeśli osiągnięciem jest poprawa i korzystna zmiana zaangażowania pracownika. Kolejny ważny cel platformy to zwiększenie atrakcyjności pracodawcy i jego konkurencyjności na rynku pracy. Na naszej platformie pojawią się zupełnie niezwykłe świadczenia, niebędące ani nagrodami, ani benefitami. Wydarzy się to tuż po wakacjach — mówi Anna Streżyńska. Platforma ma też być oferowana klientom spoza Polski.

— Na jesieni rozpoczynamy pierwsze formalne prezentacje zagraniczne poprzez uczestnictwo w wydarzeniach branży HR. Jako pierwszy na naszej mapie jest Berlin. Potem planujemy rekonesans w trzech innychmiejscach — w Wielkiej Brytanii, USA i Izraelu. W praktyce zakładamy, że szerokie wyjście na świat nastąpi po starannych przygotowaniach nie wcześniej niż w drugiej połowie przyszłego roku — mówi Anna Streżyńska.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Potrzeby kapitałowe

Rozwój platformy jest finansowany w dużej mierze ze zbiórki crowdfundingowej, którą przeprowadzono pod koniec ubiegłego roku. Deklarowano, że pieniądze będą służyć rozbudowie zespołu deweloperskiego oraz wzmocnieniu działań marketingowych i sprzedażowych, zwłaszcza w zakresie platformy motywacyjno-lojalnościowej. Akcje serii B, stanowiące wówczas 5 proc. kapitału spółki, sprzedawano po 133 zł za walor, co oznaczało 0,7 mln zł wpływów (minus prowizja dla operatora platformy crowdfundingowej). Chętnych na akcje było jednak tylu, że w maju zarejestrowano kolejną emisję, tym razem na około 0,4 mln zł.

— Akcje serii C objęli inwestorzy, którzy w okresie emisji B zmieścili się w terminie i opłacili akcje, a nie zmieścili się w ilości akcji. Łącznie mamy około 270 inwestorów, z czego w ramach emisji C weszło około 60. Jako start-up angażujemy jednak przede wszystkim środki własne oraz ciężką codzienną pracę własną i całego naszego zespołu. Wszystkie zasoby są konsekwentnie przeznaczane na rozwój produktu i jego nowych funkcjonalności, w tym współpracę z partnerami — mówi Anna Streżyńska.

Spółka pozyskała też prawie 1,6 mln zł dofinansowania z NCBR na rozwój platformy, pozyskano też mniejsze dotacje na ochronę znaków towarowych i ochronę patentową, a także na akcelerację projektu związanego z zieloną energią. Czy możliwe jest kolejne wyjście po kapitał na rynek?

— Nie wykluczamy takiego scenariusza. Wszystkim — nam i naszym akcjonariuszom — zależy na tym, żeby spółka się rozwijała, a wraz z nią produkt, bo to wpływa na zwrot ich inwestycji. Rozmawiamy o przyszłości z naszym zespołem i bierzemy pod uwagę wszystkie opcje rozwoju — mówi Anna Streżyńska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane