KRAKÓW (Reuters) - Browary Strzelec powinny w tym roku zwiększyć sprzedaż o około 20 procent do 360.000 hektolitrów piwa rocznie oraz zwiększyć dynamikę przychodów, powiedział na środowej konferencji prezes spółki.
"Po czterech miesiącach tego roku udało się nam zwiększyć sprzedaż o 14 procent, zaś plany na cały rok zakładają 20-procentowy wzrost" - powiedział Adam Brodowski.
Dodał, że umocnienie marki i sprzedaż z większymi marżami, bepzośrednio przełożyły się na przychody, który w ciągu czterech miesięcy wzrosły w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 45 procent do 20,6 miliona złotych.
Odnosząc się do planowanej fuzji z koszalińskim Brokiem, Brodowski powiedział,że "najważniejszym argumentem za tą operacją jest oczywisty podział rynków zbytu. Strzelec ma mocną pozycję w południowej Polsce zaś Brok w północnej".
Wspólnie Brok i Strzelec mają około 4,5 procent udziału w rynku piwa, czyli nieco mniej niż przed rokiem. Spadek ten wynika z decyzji Strzelca, który zrezygnował ze sprzedaży piwa do sieci handlowych, które dystrybuowały je pod własną marką.
((Wojciech Żurawski, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780,[email protected]))