Surowa samoocena Niemców i Polaków

Czy Niemcy i Polska to dobre kraje dla dzieci? Oba narody twierdzą, że nie są. Zadowoleni z siebie są Duńczycy.

- Zarówno Polacy jak i Niemcy oceniają swoje kraje jako mało przyjazne dzieciom. W europejskim rankingu zajmują ostatnie miejsca - czytamy na portalu "Deutsche Welle".

Wyniki sondażu. Niemcy i Polacy nie są zadowoleni z jakości opieki nad dziećmi, źródło: Stiftung für Zukunftsfragen
Wyniki sondażu. Niemcy i Polacy nie są zadowoleni z jakości opieki nad dziećmi, źródło: Stiftung für Zukunftsfragen
None
None

Ranking powstał w oparciu o najnowszy sondaż przeprowadzony przez Fundację Badań nad Przyszłością (niem. Stiftung für Zukunftsfragen), która zapytała obywateli Europy o to, jak oceniają swoje nastawienie do dzieci.

Krajem najbardziej zadowolonym ze swojej opieki nad dziećmi jest Dania, która systematycznie wskakuje także na najwyższe pozycje w rankingach państw o najwyższym standardzie życia. Pozytywnie swój stosunek do dzieci ocenia tam aż 90 proc. pytanych. W Polsce wskaźnik ten wyniósł 21 proc., a w Niemczech zaledwie 15 proc.

Cytowany przez "Deutsche Welle" szef fundacji Ulrich Reinhardt powiedział, że w Danii rodziny, które posiadają dzieci cieszą się uznaniem społecznym, a rozwinięta sieć żłobków i przedszkoli zapewnia dobrą opiekę dla najmłodszych.

Na koniec ciekawostka - Fundacja Badań nad Przyszłością, która przeprowadza szereg podobnych badań jest inicjatywą British American Tobacco, czyli gigantycznego koncernu produkującego papierosy.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane