SUV to za mało, to gadżet na kółkach

Audi zaprezentowało nowy model z rodziny Q. Nie jest największy, ale ma powalać na kolana

Audi Q5 jest większe od modelu Q3, a mniejsze od flagowego Q7. Logika nakazywała więc spodziewać się, że nowy Q8 będzie największy w ofercie, albo będzie miał inną nazwę, np. Q6. Guzik prawda. Niemiecki koncern zrobił fanom psikusa i pokazał auto, które wymyka się tradycji marki. Być może projektanci byli pod wrażeniem możliwości technologicznych samochodu i postanowili uczcić to najwyższym numerkiem w katalogu firmy. To przerośnięte coupe w rozmiarach SUV-a ma być nowym topowym autem koncernu w popularnym segmencie. Audi Q8 rzeczywiście jest połączeniem SUV-a i coupe — i to nic nowego, bo takie sportowe kolubryny mają też rywale. Główni to oczywiście BMW X6 i mercedes GLE. Sportowy styl podkreślają wymiary. Q8 jest wprawdzie krótszy od doskonale znanego na rynku Q7, ale jednocześnie szerszy i niższy. Producent nie ukrywa, że inspirował się oryginalnym audi quattro.

Nowy SUV ma agresywne „spojrzenie” i nie jest to już tak grzeczna stylistyka, jak w przypadku niektórych wcześniejszych modeli z rodziny oznaczonej literką „Q”. Pełno tutaj ostrych kątów, mocnych krzywizn i off-roadowych elementów. Nowy SUV to jednak nie tylko dizajn. Audi opcjonalnie oferuje także kilka ciekawych rozwiązań technicznych, w tym układ czterech skrętnych kół. Polega to na tym, że przy niewielkiej prędkości system skręca tylne koła pod kątem pięciu stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu, a przy wyższej prędkości — w tym samym kierunku. Takie rozwiązanie ma poprawiać zwrotność i stabilność potężnego auta. Audi już jakiś czas temu zapowiedziało, że samochody tej marki będą w coraz większym stopniu gadżetami na kółkach. Nowy Q8 to potwierdza.

W deskę rozdzielczą wkomponowane są dwa ekrany, za pomocą których można sterować wszystkimi funkcjami pojazdu. W przyszłym roku dostępna będzie funkcja automatycznego wjazdu do garażu, uruchamiana przez smartfon. W niektórych opcjach wyposażenia SUV będzie naszpikowany pięcioma czujnikami radarowymi, sześcioma kamerami i 12 czujnikami ultradźwiękowymi. Audi zbroi się w nową broń, ale wojna na rynku SUV-ów trwa w najlepsze. Niemal w tym samym czasie, kiedy marka z czterema pierścieniami w logo pokazywała swojego flagowca w chińskim Shenzhen, BWM zaprezentowało czwartą generacją modelu X5. Zmiany stylistyczne są subtelne, dzięki czemu SUV ewoluuje, a nie przechodzi rewolucji. Świętowanie Audi związane z pojawieniem się nowego SUV-a popsuły trochę żądania Niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego, który domaga się od koncernu poprawienia na świecie 60 tys. aut z silnikami diesla.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane