Swatch przejmuje markę Harry Winston

AD
14-01-2013, 12:38

Słynny szwajcarski producent zegarków Swatch Group AG przejmuje luksusową kanadyjską markę Harry Winston - podaje Associated Press. Wartość akwizycji to 1 mld USD.

Przejmując prawa do luksusowej marki Swatch zapłaci 750 mln USD oraz wykupi długi jej obecnego właściciela o łącznej wartości 250 mln USD. W skład akwizycji wchodzi producent biżuterii Harry Winston w Genewie oraz ponad 500 pracowników na całym świecie.

Prezes Swatch Group AG Nayla Hayek napisała w oświadczeniu przesłanym prasie, że "zakup tej jubilerskiej marki znakomicie uzupełnia segment prestiżowy Swatch'a, pozwalając na dalszą rywalizację z innymi producentami luksusowych zegarków".

Z kolei prezes Harry Winston Diamond Corp. podaje, że po transakcji jego firma zmieni nazwę na Dominion Diamond Corporation.

Nazwa luksusowej marki biżuterii i zegarków Harry Winston wzięła się od imienia i nazwiska słynnego amerykańskiego jubilera Harry'ego Winstona, który na początku XX. w. przejął mały sklep po swoim ojcu, Jakubie. Legenda głosi, że jako 12-letni chłopiec rozpoznał w lombardzie 2-karatowy szmaragd, kupił go za 25 centów i sprzedał za 800 dolarów.

Imperium Winstona zaczęło się od nabycia przez niego kolekcji biżuterii po Arabelli Huntington i przeobrażenia jej według najnowszych jubilerskich trendów.

Nazwisko Harry Winstona było w Stanach tak rozpoznawalne, że pojawiło się w słynnej piosence "Diamenty są najlepszymi przyjaciółmi dziewczyny"  oraz w tytule słynnej powieści Lauren Weisbergern "W pogoni za Harrym Winstonem".

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Swatch przejmuje markę Harry Winston