Święta będą bogate, ale tylko na stołach

Maciej Zbiejcik
opublikowano: 26-11-2009, 07:14

Giełdowe spółki z branży cukierniczej, rybnej oraz bakaliowej liczą na wyższą sprzedaż niż rok temu. Nadal nie jest dobrze z odzieżą

Sezon świątecznych zakupów rozkręca się. W tym roku trudno liczyć na rekordowe zyski spółek handlowych ogółem. Jednak popyt, szczególnie na żywność, powinien być wyższy niż rok temu. Gra idzie o niebagatelną sumę. Rok temu na święta wydaliśmy ponad 20 mld zł.

Przeciętna polska rodzina planuje w tym roku wydać na święta około 1500 złotych, z czego blisko połowę na prezenty dla najbliższych. Najczęściej wręczanym prezentem będą w tym roku perfumy i kosmetyki, a najpopularniejszym miejscem zakupów hipermarkety i centra handlowe. 33 proc. Polaków nie zaplanuje budżetu na świąteczne wydatki, czyli będzie dokonywało spontanicznych zakupów.

Święta Bożego Narodzenia są lokomotywą napędzającą wyniki przede wszystkim spółkom działającym w branży spożywczej. Z wczorajszych danych GUS wynika, że sprzedaż detaliczna  żywności i wyrobów tytoniowych wzrosła w październiku o 9,2 proc. w porównaniu z takim samym okresem 2008 r. We wrześniu wzrost ten był nieco niższy i wynosił 7,9 proc. Popyt więc nadal jest mocny. Przedstawiciele branży spożywczej to potwierdzają.

— Pracujemy pełną parą. Ożywienie już się zaczęło — mówi Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Giełdowy przedstawiciel sektora rybnego liczy też, że tegoroczny sezon przedświąteczny będzie lepszy niż ubiegłoroczny. Podobnego zdania jest szef Helio, firmy kooperującej w branży bakaliowej.

Na wzmożone zakupy klientów w najbliższych tygodniach liczą także przedstawiciele branży cukierniczej.

Jednak nie w każdej branży, dla której święta są okresem wzmożonej sprzedaży, jest tak różowo.

Więcej, w tym opinie szefów spółek i komentarze analityków w czwartkowym Pulsie Biznesu.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane