Sygnity jednak ma kontrakt na e-Podatki

MGA
opublikowano: 01-02-2013, 11:44

Z ostatniej chwili: Sygnity SA podpisało kontrakt na budowę, wdrożenie i utrzymanie Systemu e-Podatki wraz z usługami dodatkowymi z Ministerstwem Finansów - podała spółka w komunikacie. Całkowita wartość brutto umowy wynosi 232 mln zł. Umowa będzie wdrażana w latach 2013-2021.

Walka o wart ponad 230 mln zł kontrakt na budowę systemu informatycznego ePodatki toczy się do końca, a nawet jeden dzień dłużej. Zwycięzcą przetargu na jego wykonanie zostało warszawskie Sygnity i wczoraj miało podpisać kontrakt. Spółka informowała nawet o tym w komunikacie bieżącym przekazanym na giełdę.

Ostatecznie jednak szampan został w lodówce - do podpisania umowy nie doszło. Wszystko przez konkurenta Sygnity – krakowski Comarch, który w środę złożył kolejne odwołanie od wyników przetargu. Choć wpłynęło po terminie, zostanie rozpatrzone przez Krajową Izbę Odwoławczą (KIO). Jak informuje resort finansów, może to opóźnić o kilka tygodni podpisanie umowy z Sygnity.

Jak ustalił „PB”, odwołanie Comarchu dotyczy bezczynności zamawiającego, czyli Ministerstwa Finansów. Krakowska spółka twierdzi, że resort ma możliwość sprawdzenia, czy polisa Sygnity została włączona do postępowania przetargowego. Jednak z nieznanych powodów dotychczas tego nie zrobił. W przeciwnym razie odkryłby, że warszawska spółka poświadczyła nieprawdę w toku przetargu – twierdzi Comarch.

- W tych okolicznościach oferta Sygnity powinna zostać wykluczona z postępowania – mówi „PB” przedstawiciel Comarchu.

Krakowska spółka gra ostro, bo liczy, że uda jej się wyrzucić Sygnity za przetargową burtę. Gdyby się jej powiodło, właśnie z nią – jako następną w rankingu ofert - resort finansów podpisałby umowę.

- Obecnie nie ma prawnej możliwości unieważnienia postępowania – mówi nasz rozmówca z Comarchu.

Nie można wykluczyć, że do gry włączy się jeszcze Asseco Poland. Zostało wykluczone z postępowania, bo nie uzupełniło polisy. Jednak odwołało się od tej decyzji i orzeczenie KIO otwiera przed rzeszowską spółką możliwość powrotu.

 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane