Symbio potrzebuje pieniędzy

Magdalena Graniszewska
opublikowano: 12-02-2010, 00:00

Producent ekożywności planuje emisję akcji, by zwiększyć sprzedaż detaliczną i zdobyć zagraniczne surowce.

Producent ekożywności planuje emisję akcji, by zwiększyć sprzedaż detaliczną i zdobyć zagraniczne surowce.

Symbio, od ponad roku notowane na NewConnect, szykuje się do przeprowadzenia emisji akcji.

— Rozważamy zarówno przeprowadzenie emisji prywatnej skierowanej do inwestora finansowego, z którym już rozmawiamy, jak i emisji publicznej — mówi Sylwia Rybicka, prezes Symbio.

Prezes nie ujawnia jeszcze wartości ewentualnej emisji, ale wiadomo, że będzie znacząco wyższa niż wartość oferty przeprowadzonej przed wejściem na New Connect (spółka uzyskała wtedy około 600 tys. zł). Zarząd opracowuje właśnie strategię, którą przedstawi potencjalnemu inwestorowi.

— Zamierzamy kontynuować dotychczasowe działania zakładające rozwój w dwóch segmentach — produkcji mrożonych owoców ekologicznych i sprzedaży detalicznej — zapowiada Sylwia Rybicka.

Szczególnie obiecująco wygląda ten drugi filar. O jego potencjale świadczy to, że obroty Symbio w tym segmencie wzrosły w ubiegłym roku o 100 proc. Sprzedaż detaliczna stanowi dziś 18 proc. łącznych przychodów Symbio (reszta to produkcja mrożonych owoców), ale jej udział będzie wzrastać.

— Pieniądze z emisji wykorzystamy właśnie na rozwój detalu, a także reorganizację bazy produkcyjno-magazynowej i na marketing — mówi Sylwia Rybicka.

Poza tym firma pomyśli o wejściu na rynki zagraniczne. Chce w ten sposób poszerzyć bazę surowcową.

— Chcemy sobie zapewnić dostęp do surowców, których w Polsce nie ma. Dlatego rozważamy wejście do Mołdawii, Ukrainy lub Gruzji — wyjaśnia Sylwia Rybicka.

Zarząd pracuje właśnie nad prognozami na 2010 r.

— Na pewno będziemy chcieli utrzymać rentowność z 2009 r. — twierdzi Sylwia Rybicka.

Z opublikowanego wczoraj raportu wynika, że w ubiegłym roku. Symbio osiągnęło 19,3 mln zł przychodów i 0,7 mln zł zysku netto. To wyraźnie lepsze wyniki niż w 2008 r., kiedy przychody były na poziomie 18,6 mln zł, a strata netto sięgnęła 0,5 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane