Szukamy firm budujących pozytywne doświadczenia

Komentarz partnera merytorycznego konkursu Siła Przyciągania
opublikowano: 2024-09-24 15:26

Komentarz partnera merytorycznego konkursu Siła Przyciągania 2024

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Wszyscy lubią konkrety i my też. A więc co nowego w najnowszej edycji konkursu „Siła Przyciągania”? W kategorii dotyczącej budowy kultury organizacji stawiamy przede wszystkim na strategiczne, długofalowe i cykliczne działania, nie zaś jednorazowe akcje. Kultura organizacji to nie tylko wartości organizacji, lecz przede wszystkim konkretne zachowania pracowników, które je odzwierciedlają i nadają rytm codziennej pracy. Działanie w biznesie oznacza ni mniej, ni więcej nieustanne zmiany. Właściwie określone i wdrożone zachowania pracowników mogą stać się dźwignią, dzięki której wprowadzana zmiana w organizacji ma o 69 proc. większe szanse na osiągnięcie trwałości (źródło: Strategy& Global Culture & Change Management Survey 2013; Strategy& analysis). Jeśliby dodać poczucie dumy wśród pracowników z kultury, którą tworzy przedsiębiorstwo, szanse dodatkowo wzrastają o 56 proc. (źródło: Strategy& Global Culture & Change Management Survey 2013; Strategy& analysis)

Chcielibyśmy wyróżnić w kategoriach konkursowych także działania związane z budowaniem dialogu międzypokoleniowego w zespołach. Różnorodność to już must have, niemniej widzimy, że najwyższy czas, aby firmy mogły pokazać konkretne przykłady długofalowych działań, które są rzeczywistym dowodem na inkluzywność organizacji. Dodatkowym elementem wspierającym ten obszar są nowe regulacje w zakresie raportowania niefinansowego (wynikające m.in. z Dyrektywy CSRD), w którym diversity & inclusion stanowi istotny element raportowania obszaru S (społecznego). Chcemy zobaczyć, czy i w jaki sposób działania włączające są elementem szerszej strategii przedsiębiorstw.

Utrzymujemy również kategorię wprowadzoną w zeszłym roku dotyczącą liderów i przywództwa. Kluczowe jest, aby firmy wiedziały, jak definiować liderów, jak ich identyfikować w organizacjach i rozwijać po to, by kształtować pozytywne doświadczenia związane z miejscem pracy. Kompetencje przywódcze u pracowników są kolejną dźwignią w budowaniu efektywnej firmy.

Dlatego do tegorocznej edycji konkursu „Siła Przyciągania” poszukujemy przede wszystkim organizacji, które sprawnie prowadzą działania budujące pozytywne doświadczenia pracowników. A więc do udziału zapraszamy firmy, które mają swój własny unikatowy pomysł, jak stać się atrakcyjnym miejscem pracy, wsłuchać się w potrzeby pracowników, a także dbać o ich zaangażowanie i rozwój.

Kategorie, w których można zgłaszać swoje projekty w tej edycji konkursu „Siła Przyciągania”, to:

● Kampania employer branding

● Budowanie pozytywnych doświadczeń pracowników

● Tworzenie kultury organizacyjnej

● Wsparcie rozwoju – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości

● Nowoczesne narzędzia i technologie w zarządzaniu ludźmi

● Pracodawca rozwijający leaderów

● Kompleksowe działania D&I

Uczestnicy konkursu zauważą, że w tym roku zrezygnowaliśmy z kategorii działań well-beingowych. Powód jest prosty. Well-being na współczesnym rynku jest już elementem kompleksowej strategii zarządzania pracownikami i działania w tym obszarze stały się standardem.

Natomiast chcemy zwrócić uwagę na kategorię wsparcie w rozwoju – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości. Po czasie pandemii mierzyliśmy się z pracą zdalną, następnie z pracą w modelu hybrydowym. W tym roku podkreślamy to, co stało się rzeczywistością, czyli funkcjonowanie pracowników w środowisku rozproszonym i niejednoznacznym. To z kolei jest wyzwanie dla firm w zakresie takiego zarządzania zespołami, aby były one nie tylko zmotywowane, lecz aby pracownicy mimo dystansu (np. geograficznego) czuli przynależność i doświadczali korzyści płynącej z różnorodnych kompetencji.