Szwedzi promują drewno w budownictwie

  • Emil Górecki
opublikowano: 21-03-2014, 00:00

Promocyjna misja skandynawskich tartaczników w 2012 r. dała 20 proc. wzrostu eksportu do Polski. W tym roku liczą na podobny efekt.

Szwecja jest jednym z największych na świecie eksporterów tarcicy konstrukcyjnej i wykończeniowej, a Polska przoduje w Europie w branży budowlanej i przetwórstwa drzewnego. Dlatego Szwedzka Federacja Przemysłu Leśnego, agencja wspierania eksportu Business Sweden oraz ambasada tego kraju po raz kolejny zorganizowały spotkanie przedstawicielibiznesu obu krajów.

Szefowie sześciu szwedzkich tartaków oraz przedstawiciele 30 polskich firm branży przetwórstwa drzewnego spotkali się w Poznaniu na rozmowy o współpracy oraz wymianie doświadczeń związanych z wykorzystaniem drewna w budownictwie. Ambasada Szwecji wyliczyła, że po organizowanej w 2012 r. podobnej delegacji do Szczecina eksport tarcicy konstrukcyjnej ze Szwecji do Polski wzrósł o 20 proc.

Na podobny efekt nastawia się i tym razem. Wśród zalet drewna w budowlance Szwedzi wymieniają przede wszystkim szybki montaż, pełną odnawialność tego materiału i jego dobrą izolację termiczną. Od kilku dekad drewno konstrukcyjne w Szwecji jest stosowane nie tylko w budownictwie jednorodzinnym, ale również wielkokubaturowym, także niemieszkalnym. Takie obiekty już powstały — na przykład ośmiokondygnacyjne osiedle Limnologen w Växjö. W fazie projektów są już budynki ponad 30-piętrowe.

W jednym ze spotkań uczestniczyli także wiceministrowie — Magnus Kindbom ze szwedzkiego ministerstwa rolnictwa i Janusz Żbik z Ministerstwa Infrastruktury. Polski rząd planuje zmiany w prawie, które zwiększą możliwość wykorzystania drewna w projektach budowlanych. Działający w Polsce deweloper SwedeCenter (z grupy IKEA) zaprezentował projekty drewnianych hoteli, które chce budować w całej Europie.

Możliwości swoich zakładów zaprezentowały również firmy Steico (producent drewnianych materiałów budowlanych) i Zetbeer (producent domów drewnianych).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane