Szwedzi wchodzą z cygarami
MODNE HOBBY: Nie obawiam się o naszą dystrybucję. Myślę, że sprzedamy więcej cygar niż planujemy — twierdzi Andrzej Kaźmierczak, prezes Annexu.
fot. Grzegorz Kawecki
Pierwszego marca ruszy sprzedaż cygar produkowanych przez Swedish Match. Koncern chce wykorzystać rosnącą na nie modę. Ich dystrybucją zajmie się warszawski Annex.
Jeden z największych światowych koncernów zapałczano-tytoniowych, Swedish Match, zamierza sprzedać w Polsce w ciągu roku dwa miliony cygar, co stanowi 10 proc. tegorocznego kontyngentu na ich import.— Rynek cygar w Polsce praktycznie nie istnieje. O jego zdobyciu myślimy nie tylko my. Zainteresowani są także inni producenci — twierdzi Lennart Espmark, prezes SM na Europę Wschodnią.Sprzedażą cygar szwedzkiego producenta zajmie się Annex, który będzie je dostarczał m.in. do Ruchu, Milo, Polskiego Konsorcjum Tytoniowego.
Przetarty szlak
Andrzej Kaźmierczak, prezes Annexu, spodziewa się, że obroty ze sprzedaży cygar w pierwszym roku przekroczą 10 mln zł.— Wprowadzimy około 25 marek cygar i cygaretek, pochodzących z Hondurasu, Dominikany, Chile, Jawy, Sumatry, Brazylii oraz Argentyny — mówi prezes Kaźmierczak.Annex współpracuje ze Swedish Match od 1995 roku. Rozpoczął wówczas dystrybucję jego zapalniczek Cricket.
Luksusowe hobby
W Polsce istnieje kilka profesjonalnych punktów sprzedających cygara. Jeden z najlepiej zaopatrzonych salonów, warszawski Monti, w ciągu sześciu miesięcy sprzedał 2,5 tys. cygar, w tym kubańskich, najbardziej poszukiwanych — 800. Za dobre cygaro Polak musi zapłacić od 20 do blisko 100 zł.
Artur Niewrzędowski