Według rządowych danych, w sierpniu 2024 r. eksport Tajwanu wzrósł o 18,6 proc. w ujęciu rocznym osiągając poziom 43,64 mld USD. Oznacza to spore przyspieszenia z poziomu 3,1 proc. odnotowanych w lipcu. Odczyt okazał się lepszy niż zakładali ekonomiści. Mediana ich prognoz wskazywała na 7,4 proc. wzrost.
Eksport napędzany był przede wszystkim przez dostarczane produktu i usługi świadczone przez branżę informacyjno-komunikacyjno-audiowizualną, która odnotowała sięgający niemal 72 proc. wzrost
Wśród głównych partnerów handlowych eksport gwałtownie wzrósł do Stanów Zjednoczonych (78,5 proc.) i do krajów ASEAN (5,6 proc.), Europy (2,6 proc.) oraz Chin i Hongkongu (1 proc.).
Z kolei import wzrósł w sierpniu o 11,8 proc. do 32,14 mld USD. Mimo też sporej dynamiki w sierpniu Tajwan odnotował rekordową w historii, sięgającą 11,49 mld USD nadwyżkę w handlu zagranicznym. Rok wcześniej dodatnie saldo wynosiło 8,60 mld USD. Tymczasem konsensus rynkowy zakładał wartość na poziomie 4,97 mld USD.
Biorąc pod uwagę okres od stycznia do sierpnia, nadwyżka handlowa kraju wyniosła 52,45 mld USD, o 19,5 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przy czym eksport wzrósł o 10,9 proc., a import o 9,3 proc.