Szykując rabat, pamiętaj o wymaganiach klienta

27-11-2016, 22:00

Przewagę sprzedażową podczas wyprzedaży związanych z Bożym Narodzeniem zyskują ci, którzy korzystają z nowych technologii.

Aż 60 proc. Polaków na świąteczne prezenty wydaje od 50 do 200 zł. Najczęściej obdarowują swoich najbliższych kosmetykami, słodyczami, perfumami, ubraniami, książkami oraz elektroniką — wynika z raportu Allegro. Coraz więcej Polaków oczekuje atrakcyjnych akcji rabatowych — i sklepy chcąc, nie chcąc, je przygotowują. Kupując sprzęt elektroniczny, na korzystne oferty poluje aż 54 proc. klientów. Szukając kosmetyków, promocji wypatruje 52 proc. Polaków, a w przypadku artykułów spożywczych ten odsetek wynosi 51 proc. — wynika z raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami”.

Jakie konkretnie promocje działają na konsumentów? Są to przede wszystkim programy lojalnościowe, gratisy do zakupów i czasowe obniżki cen produktów. Podczas podejmowania decyzji o zakupie wybranego sprzętu najważniejszym czynnikiem wciąż jest cena. — Nigdy w ciągu roku tyle nie kupujemy i wydajemy, co właśnie teraz. Dlatego, żeby przyciągnąć klienta coraz bardziej świadomego i wiedzącego, czego chce, sprzedawcy muszą wznieść się na wyżyny marketingowej góry.

Bo sama oferta produktowa i cena to teraz już zdecydowanie za mało. Ze względu na wzrost wymagań konsumentów mechanizmy promocji muszą zostać zmodyfikowane zgodnie z obowiązującymi trendami. Firmy, które nie korzystają z rosnącej popularności kanału mobile, tracą na konkurencyjności. Przewagę uzyskują ci, którzy nie tylko wprowadzają swoją sieć w świat technologii, ale również analizują to, kim są ich klienci, w jaki sposób wyszukują informacji o promocjach i z jakich źródeł korzystają — podkreśla Maciej Tygielski z MyShop.mobi. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Szykując rabat, pamiętaj o wymaganiach klienta