Tablety wycinają z rynku komputery stacjonarne

opublikowano: 10-10-2012, 00:00

W tym roku sprzedanych zostanie znacznie mniej komputerów stacjonarnych, notebooków i ultrabooków, niż przewidywano. Za to coraz większą popularnością cieszą się tablety — wynika z najnowszych danych firmy IDC.

Zakupy sprzętu komputerowego ograniczyły firmy, natomiast klienci indywidualni wolą kojarzące się z mniejszym wydatkiem urządzenia mobilne, szczególnie te najmniejsze i najlżejsze.

Analitycy rynku tłumaczą to nie tyle kryzysem, ile efektem świeżości, ciekawością i modą. Według Szymona Winciorka, dyrektora ds. rozwoju biznesu w spółce Asus Polska, najistotniejszym czynnikiem są nowości technologiczno-systemowe, na które wszyscy czekają, a których premiery się opóźniają. Przykładem odroczone wejście na rynek systemu Windows 8, a także od dawna zapowiadanych superwydajnych ultrabooków.

— Wielu konsumentów czeka na premiery. To prosty mechanizm — jeśli już wydajemy pieniądze, to na najnowszy sprzęt, który zapewni możliwie najdłuższą aktualność i użytkowanie — mówi Szymon Winciorek.

Eksperci IDC roku szacują, że łączna sprzedaż sprzętu komputerowego na świecie osiągnie 367 mln sztuk, natomiast urządzeń mobilnych — 241 mln egzemplarzy. Wzrost rynku komputerów wynosi 0,9 proc. i jest to najgorszy wynik od kryzysowego 2008 r. Dla porównania: w 2011 r. wzrost wyniósł 1,7 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu