OPUBLIKOWALIŚMY JUŻ PEŁNY RANKING - ZOBACZ >>

To będzie pierwszy taki raport w Polsce. TNS Pentor przeprowadził badania jakości obsługi klientów w 23 bankach. Razem 1535 wizyt. Szczegóły za tydzień. Dzisiaj tylko mały wycinek bankowej mapy Polski. Niestety, reprezentatywny dla reszty.
Jest w Warszawie plac Bankowy, miejsce historyczne, ale to rondo Wiatraczna bardziej zasługuje na tę nazwę. Aż 14 banków postawiło tu swoje oddziały. Niełatwo wyróżnić się na tle tak zmasowanej konkurencji. I mało komu to wychodzi, co pokazały badania przeprowadzone przez TNS Pentor.
Statystyczny klient zagląda do placówki bankowej dwa razy w roku. Mistery client, wysłany przez TNS Pentor na rondo Wiatraczna, raczej niechętnie wróciłby tam po raz drugi. Jego zadanie polegało na tym, by w 14 placówkach zasięgnąć informacji o rachunku osobistym i przy okazji sprawdzić wygląd oddziału, pracownika i — co najważniejsze — jakość obsługi. Łączna ocena to 57 proc., co oznacza, że banki zdobyły 57 pkt na 100 możliwych. Mało. Z tym że między najlepszym a najgorzej ocenionym bankiem zieje prawdziwa przepaść. Najwyższa nota to 89 proc., najniższa — tylko 31.
Więcej w piątkowym "Pulsie Biznesu" oraz archiwum PB>>