Tajwańska misja zakończona sukcesem

opublikowano: 19-11-2013, 00:00

118 potencjalnych partnerów, którzy chcą importować produkty za 6,06 mln USD — oto efekty październikowych spotkań.

Znamy wstępne efekty największej tajwańskiej misji handlowej, która przyjechała do Polski 29 października. 38 tamtejszych firm miało 315 spotkań z polskimi przedsiębiorcami.

— Każda z firm tajwańskich oceniała firmy polskie pod kątem możliwości współpracy. 118 firm polskich zostało przez Tajwańczyków uznane jako potencjalni kontrahenci, przy czym jedna firma polska mogła zostać „wskazana” jako potencjalnypartner przez więcej niż jedną firmę tajwańską — opowiada Paweł Kotański z Taiwan Trade Center Warsaw (TTCW), oddziału TAITRA, sponsorowanej przez tajwański rząd organizacji promującej handel zagraniczny.

Na tle pozostałych krajów to całkiem niezły wynik. W sumie w Polsce, Rosji, Rumunii i Bułgarii Tajwańczycy mieli 1170 spotkań z 470 lokalnymi firmami.

— Co prawda w Polsce bezpośrednio w czasie spotkań nie podpisano żadnych umów, ale na podstawie deklaracji zakupowych szacuje się, że polskie firmy złożą zamówienia na ok. 6 mln 60 tys USD. Szacunki dla wszystkich krajów sięgają 26 mln USD — mówi Paweł Kotański. Jedna z firm rozważa otwarcie w Polsce centrum dystrybucji.

— Chodzi o Kuolien Screw Industrial, producenta elementów złącznych — mówi Paweł Kotański.

Polskę odwiedzili producenci takich wyrobów, jak: narzędzia oraz akcesoria, pistolety lakiernicze, elementy złączne i metalowe, zawory, uszczelki i części gumowe, akcesoria ścierne, kompresory, łożyska, drobne samochodowe części metalowe, półprodukty ze stali nierdzewnej, maszyny dziewiarskie, pakujące-termokurczliwe, CNC, części do maszyn, zasilacze, mierniki i czujniki, skanery kodów kreskowych, akcesoria elektroinstalacyjne, komputery, PDA, tablety, tablety i komputery przemysłowe, akcesoria komputerowe, akcesoria do tabletów i smartfonów, chipy IC, rozwiązania bezprzewodowe i sieciowe, tablice interaktywne, protektory ekranów, kwarcowe kryształy, oscylatory i rezonatory, sprzęt wystawowy, wyposażenie sklepów, meble, krzesła, podłogi i obrusy PCV i winylowe, kompozyty drewno-tworzywowe (WPC), akcesoria łazienkowe, kuchenne i AGD, sprzęt fitness, produkty zdrowotne i spożywcze, farmaceutyki, suplementy, biokosmetyki, ubiory pielęgniarskie i inne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu