Czytasz dzięki

Targi Kielce się rozrastają

opublikowano: 23-05-2018, 22:00

Wystawiennicza spółka planuje kolejną wielką inwestycję wartą ponad 50 mln zł. Całość będzie musiała sfinansować z kredytu.

W najbliższych dniach Targi Kielce ogłoszą przetarg na rozbudowę hali G oraz dostawienie kolejnej hali H.

MODERNIZATOR: Andrzej Mochoń kieruje drugim co do wielkości ośrodkiem wystawienniczym w Polsce już od 12 lat. Przeprowadził największą w historii firmy modernizację i rozbudowę obiektów. Zakończyła się w 2013 r., teraz prezes rozpoczyna kolejny taki projekt.
Fot. M. Walczak

— To przedsięwzięcie warte ponad 50 mln zł — mówi Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

Firma chce podwyższyć halę oraz dostawić nową, o powierzchni ponad 11,5 tys. mkw. W przyszłym roku ma powstać projekt, a w kolejnym rozpocząć się budowa. Chociaż świętokrzyskie targi to jedna z nielicznych firm tej branży w Polsce, która regularnie wypracowuje zysk — inne to targi w Poznaniu i Krakowie — na planowaną inwestycję będzie musiała się zadłużyć.

— Projekt sfinansujemy z kredytu. Musimy go zaciągnąć na co najmniej pięć lat — mówi prezes. Nie jest to jedyna inwestycja, którą planuje zrealizować kieleckie przedsiębiorstwo. Chce m.in. postawić restaurację. Pod koniec roku chce zbudować kilka połączeń między istniejącymi halami wystawienniczymi — docelowo wszystkie obiekty mają być połączone takimi korytarzami — a także zadaszyć dziedziniec przed budynkiem biurowym. Te projekty kosztować powinny kilka milionów złotych. Kieleckie Targi mają co roku kilka milionów złotych czystego zysku, co przy przychodach na poziomie ok. 60 mln zł oznacza niemałą rentowność.

— Nasze obroty z roku na rok się zwiększają — dodaje Andrzej Mochoń. W jeszcze dalszych planach jest modernizacja i powiększenie istniejących hal wystawienniczych A, B, C, D i E. Dzięki temu powstaną kolejne 4 tys. mkw. powierzchni targowej. Zdaniem prezesa, będzie to rewolucyjna dla firmy modernizacja. Na tę inwestycję trzeba będzie jednak poczekać co najmniej do 2020 r. Wszystkie projekty mają pozwolić Targom Kielce organizować jeszcze więcej imprez. Choć w tym roku było ich już ponad 70, brak miejsca daje się we znaki przedsiębiorstwu.

— Już w tym roku zabrakło nam miejsca na cztery imprezy. Na targi rolnicze musieliśmy dostawić hale namiotowe o powierzchni ponad 17 tys. mkw. To znacząco podniosło koszty — mówi Andrzej Mochoń.

 

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane