Technologia chce się nosić elegancko

Garnitur do pralki, elastyczny parasol, guziki z recyklingu — to pomysły branży odzieżowej na przyciągnięcie świadomego czy młodego klienta

Mikrorewolucje technologiczne widać nie tylko w telefonach komórkowych. Przyciągają nimi również.... garnitury, koszule i inne eleganckie elementy męskiej garderoby.

Grzegorz Pilch, szef Vistula Retail Group, przekonuje, że
nowinki technologiczne, którymi szczycą się firmy sprzedające odzież sportową,
są również polem do popisu w segmencie eleganckiej odzieży męskiej.
Zobacz więcej

NA SIŁOWNI I W PRACY:

Grzegorz Pilch, szef Vistula Retail Group, przekonuje, że nowinki technologiczne, którymi szczycą się firmy sprzedające odzież sportową, są również polem do popisu w segmencie eleganckiej odzieży męskiej. Fot. Marek Wiśniewski

Firma VRG, do której należą m.in. marki Vistula i Bytom, będzie od jesieni kusić garniturem, który można prać w pralce. Jej zdaniem jest to niezły wyróżnik konkurencyjny. Poszerza też zestaw garniturów z tkanin hydrofobowych — „nieprzemakalnych”, które ograniczają wchłanianie wody czy innych płynów mogących pozostawić plamy. Na ile to ciekawostki, a na ile „must have” w portfolio? — Garnitur [do wrzucenia do pralki — red.] będzie nowością w jesiennej kolekcji, więc trudno na razie ocenić, na ile będzie to dla nas produkt masowy, a na ile ciekawostka uzupełniająca portfel. Produkty z naturalnych tkanin o właściwościach hydrofobowych są coraz bardziej masowe. Jest to po prostu praktyczne i dokładamy kolejne produkty tak wykonane — mówi Grzegorz Pilch, prezes VRG.

Wodoodpornością i mocniejszą odpornością na zagniecenia w specjalnej linii garniturów, koszul i dżinsach chwali się też Lancerto, które zapewnia, że nowinki technologiczne bardzo dobrze się sprzedają, choć są uzupełnieniem oferty.

— Mężczyźni jako konsumenci w procesie zakupowym interesują się szczególnie technicznymi właściwościami produktów. Lubią kupować innowacyjne, a przez to droższe linie produktów, ale najbardziej dotyczy to elektroniki czy samochodów. W naszym sektorze droższe linie kupują tylko świadomi klienci — dużo łatwiej jest opowiedzieć o kurtce narciarskiej z innowacyjną membraną i dużym logo na plecach niż o garniturze z ukrytym logo w środku, mimo że koszt wytworzenia dobrych garniturów jest wyższy — przyznaje Tomasz Ciąpała, szef Lancerto.

Twierdzi jednak, że warto poszukiwać innowacji — nie tylko w odzieży, ale także w akcesoriach, bo kogo nie przyciągnie garnitur, to może to zrobić innowacyjny parasol ze stelażem z włókna szklanego, który jest dzięki temu elastyczny i odporny na złamania.

— Technologiczną lekcję już dłuższy czas temu odrobiła branża outdoorowa. Teraz najwyraźniej następuje dyfuzja do eleganckiej odzieży męskiej, która jest chyba najbardziej konserwatywnym segmentem rynku, jaki można sobie wyobrazić. Przeciętny mężczyzna najchętniej chodziłby w tym samym garniturze przez całe życie, ewentualnie zmieniając rozmiar, jeżeli okaże się to konieczne. Ci konserwatywni panowie są jednocześnie gadżeciarzami, więc takie nowinki technologiczne mogą ich skłonić do zakupu. To wymaga jednak umiejętności od sprzedawców — odpowiedniego zaprezentowania produktu i opisania jego zalet — komentuje Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Za rogiem na tę elegancką część branży odzieżowej czeka także trend ekologiczny. Vistula zapowiada, że w przyszłorocznej kolekcji będzie miała kilkanaście produktów z ekocertyfikatami — z tkanin organicznych, z przędzy pozyskanej w drodze recyklingu butelek PET. Z recyklingu będą pochodzić też np. guziki. Prośrodowiskowe mają być nawet przetarcia na jeansach — wykonane laserowo, a nie chemicznie.

— Największe światowe koncerny sprzedające odzież sportową czy casual mają od dawna ekologiczne linie. W eleganckiej modzie męskiej będzie to nowość, która ma nas wyróżniać. Młodsi klienci zwracają uwagą na te elementy i za jakiś czas brak takiej linii produktów w ofercie będzie oznaczał bycie passé. Tak jak passe stały się np. foliowe reklamówki — twierdzi Grzegorz Pilch.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu