Tęczowe biuro ma pięć celów

MAG
opublikowano: 05-09-2007, 00:00

Rainbow Tours przeznaczy większość kapitału z giełdy na akwizycje. Rozmawia z trzema firmami. Pierwsze efekty jeszcze w tym roku.

Rainbow Tours przeznaczy większość kapitału z giełdy na akwizycje. Rozmawia z trzema firmami. Pierwsze efekty jeszcze w tym roku.

18-24 mln zł, które Rainbow Tours, touroperator z Łodzi znajdujący się w pierwszej dziesiątce największych biur podróży w Polsce ma zamiar zdobyć na giełdzie, zostanie wydane na pięć celów. „PB” informował o tych planach w czerwcu

— 6 mln zł wydamy na dokapitalizowanie spółki zależnej na Ukrainie, 2-3 mln zł pójdzie na rozbudowę sieci sprzedaży z 23 do 35-41 salonów, 2-3 mln zł pochłonie dofinansowanie działań zależnej spółki Portal Turystyczny Wyruszamy. pl, 3 mln zł to koszt działań marketingowych, a 5-9 mln zł potrzebujemy na planowane akwizycje — wymienia

Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Będzie się działo

Przejęcia mogą nastąpić szybko.

— Rozmawiamy z trzema firmami, a przymierzamy się do negocjacji z czwartą. Są to m.in. mały touroperator i mały portal turystyczny. Zakładam, że pierwszy list intencyjny podpiszemy w tym roku. Pozostałych spodziewam się w pierwszym półroczu przyszłego roku — mówi Remigiusz Talarek, wiceprezes firmy.

W czerwcu mówił „PB”, że Rainbow Tours interesuje się touroperatorem wyspecjalizowanym w kierunkach, które nie są mocną stroną łódzkiego biura.

Akcjonariuszami spółki są członkowie zarządu: prezes Grzegorz Baszczyński (22,9 proc.), wiceprezesi Remigiusz Talarek (20,33 proc.) i Tomasz Czapla (19,9 proc.). Największym akcjonariuszem jest Sławomir Wysmyk, przewodniczący rady nadzorczej (23,36 proc.). 10 proc. kapitału ma Bridge Capital. Po emisji, nowi akcjonariusze obejmą 16,67 proc. akcjonariatu.

Nie będzie zalewu

Bezpieczeństwo nowym akcjonariuszom ma gwarantować zakaz sprzedaży akcji przez obecnych głównych udziałowców (nie więcej niż 100 tys. sztuk w 12 miesięcy nie więcej niż 200 tys. w 24 miesięce).

W pierwszym półroczu 2007 r. Rainbow Tours miał 48,7 mln zł przychodów (wobec 34,6 mln w tym samym okresie 2006 r.) i 524 tys. zysku netto (125 tys. rok wcześniej). W 2006 r. firma miała 109 mln zł przychodów i 3,1 mln zł zysku netto. W 2008 r. sprzedaż ma sięgnąć 185-200 mln zł.

Ze spółek związanych z branżą turystyczną na giełdę wybierają się: kanał telewizyjny Podróże TV należący do Triady i Capital Partners (w półtora roku) czy portal turystyczny Easygo (w 2008 r.). Na giełdzie notowany jest portal Travelplanet.pl sprzedający oferty różnych operatorów oraz Orbis.

Oferującym akcje spółki jest Dom Maklerski Polonia Net.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu