Telefonia stacjonarna TP w defensywie

MEW
opublikowano: 14-02-2012, 11:05

TP nadal traci linie stacjonarne, spadek przychodów z segmentu zmniejszają wpływy hurtowe. Spada liczba abonentów płatnej telewizji, rośnie – szerokopasmowego internetu.

TP straciła 214 tys. linii telefonii stacjonarnej –to największy spadek od wielu kwartałów. Oznacza to spadek w całym roku o 11,4 proc.

Przychody z segmentu telefonii stacjonarnej spadły w czwartym kwartale jedynie o 3,4 proc. Dało to 5-procentowy spadek przychodów z tego segmentu w drugim półroczu w porównaniu do 8,1 proc. w pierwszym półroczu. Spółka zyskała na zwiększonej hurtowej sprzedaży do segmentu komórkowego, transmisji danych na poziomie międzynarodowym, oraz dzięki 65 mln zł przychodów z ICT.

Grupa TP miała 2,346 mln klientów usług szerokopasmowych na koniec 2011 roku (w tym są abonenci usługi CDMA i Orange Freedom). To wzrost o 60 tys. , czyli 2,6 proc.
TP chwali się, że ponad 27 proc. abonentów usług szerokopasmowych posiada tez ofertę telewizyjną. To prawda. Ma 636 tys. abonentów usług telewizyjnych (wzrost o 27,1 proc. rok do roku w czwartym kwartale). Ale abonentów usług płatnych było już jedynie 139 tys. i liczba ta spadała (na koniec trzeciego kwartału było ich 143 tys.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane