Telemetria dla reklamodawców

Dariusz Piwowar
28-01-2008, 00:00

Panel telemetryczny to ponad 1200 gospodarstw domowych, czyli ponad 3300 osób. Przy każdym telewizorze w panelu instaluje się tzw. miernik telemetryczny, który z dokładnością do sekundy śledzi sposób oglądania telewizji i zapamiętuje te informacje. Kto ogląda telewizję w danej chwili, dowiadujemy się od panelistów, którzy logują się do systemu przez naciśnięcie przycisku na pilocie telemetrycznym.

Zebrane dane są następnie wysyłane do Centrum Obliczeniowego TNS OBOP, gdzie są łączone z tzw. danymi programowymi i reklamowymi — czyli oglądalność z konkretnej minuty przypisujemy do odpowiedniego programu lub reklamy i stacji. Już około godziny 9 rano klienci mogą sprawdzić oglądalność dowolnej stacji poprzedniego dnia, przeanalizować zachowanie Polaków przed telewizorem i porównać te wyniki z oglądalnością w poprzednich latach — do 1997 roku włącznie.

Dariusz Piwowar

specjalista ds. obsługi klienta telemetrycznego TNS OBOP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dariusz Piwowar

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Telemetria dla reklamodawców