Telepraca a wydajność infrastruktury IT

MK
14-07-2011, 08:32

Co czwarty Europejczyk pracujący na odległość ma problemy z wydajnością sieci, a jeden na dziesięciu – z wydajnością aplikacji – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Vanson Bourne na zlecenie Riverbed.

Sondaż, w którym uczestniczyło 300 dyrektorów IT, potwierdził rosnącą popularność telepracy – w ten sposób zarabia na życie już co trzeci zatrudniony. Ponad połowa respondentów stwierdziła, że liczebność „zdalnej” kadry znacznie wzrosła w ostatnich 12 miesiącach. Największe zalety telepracy to – według badań – wyższe morale w przedsiębiorstwie (58 proc.) i lepsza efektywność pracy (59 proc.).
Niestety, infrastruktura IT nie zawsze jest dostosowana do nowoczesnego modelu zatrudnienia. Stąd częste prośby e-pracowników o wsparcie techniczne. Aż 32 proc. firm przyznaje, że w ostatnim roku zwiększyła się liczba zgłoszeń telefonicznych dotyczących tego typu spraw. W co trzeciej korporacji dział informatyczny poświęca obecnie ponad 40 proc. czasu na pomoc pracownikom mobilnych.
- Praca w trybie zdalnym spotyka się z coraz większą akceptacją społeczną, a kadra pracowników mobilnych stopniowo rośnie w całej Europie. Firmy są świadome płynących z tego korzyści. Nie powinny jednak zapominać, że wiąże się to z dodatkowymi wyzwaniami dla działów IT - podkreśla Wojciech Gołębiowski, generalny menedżer sprzedaży na Europę Wschodnią w Riverbed.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Telepraca a wydajność infrastruktury IT