Telewizja Puls rozszerza zasięg
Dzięki umowie z Societe Europeenne des Satelites Telewizja Puls obejmie zasięgiem połowę ludności Polski. Jednak stacja raczej nie powinna w tym roku liczyć na zwiększenie przychodów z reklam.
Telewizja Niepokalanów, nadająca od marca pod logo TV Puls, podpisała z Societe Europeenne des Satelites umowę na dzierżawę analogowej pojemności satelitarnej. Stacja będzie nadawać program przez System Satelitarny Astra. Kontrakt — według doniesień „Warsaw Business Journal” — da TV Puls możliwość zwiększenia zasięgu do około 66 proc. polskiej widowni.
Nadawanie drogą satelitarną staje się dla TV Puls jedynym sposobem na uzyskanie ogólnopolskiego zasięgu po przegranej w niedawnym rozdaniu częstotliwości naziemnych przez KRRiT. Na razie TV Puls nie dostała nic. Zostały co prawda jeszcze trzy częstotliwości po Canal+ w Lublinie, Bielsku-Białej i Częstochowie, jednak w kolejce ustawiły się już TVN i TV 4.
Na razie stacja dociera do 13,5 proc. ludności Polski. Powiększenie zasięgu to niezbędny warunek pełnego włączenia się do rywalizacji o reklamy. Pomoże w tym uzyskana przed tygodniem zgoda KRRiT na zwiększenie limitu reklam z 2 do 15 proc. czasu antenowego. Specjaliści są jednak sceptyczni co do szybkiego zwiększenia udziału TV Puls w rynku reklamowym.
— Dla reklamodawców zasięg jest sprawa drugorzędną. Czynnikiem odgrywającym najważniejszą rolę w przyciąganiu budżetów reklamowych jest oglądalność, a ta w przypadku TV Puls jest na poziomie błędu statystycznego — tłumaczy Jakub Benke, dyrektor generalny Domu Mediowego Starcom.
Większość budżetów reklamowych jest już na ten rok rozdysponowana i TV Puls ma małe szanse na przejęcie w 2001 r. znaczących kontraktów.