Spółka chce rozwijać sieć lokalnych stacji radiowych o formacie kulturalno-muzycznym.
Agora przedstawiła wczoraj w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji (KRRiT) projekt nowej sieci radiowej Roxy FM. Ma to być sieć stacji kulturalno-muzycznych skierowana do bardziej ambitnych, lepiej zarabiających słuchaczy. Program Roxy FM będzie nadawany w dużych miastach. Ma zawierać serwisy kulturalne, recenzje, felietony, wywiady dotyczące zagadnień kulturalnych i muzykę rozrywkową.
Sieć ma być oparta na koncesjach, które Agora już posiada. Na razie koncern złożył wnioski o zmianę koncesji w Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Bydgoszczy i Poznaniu, a wkrótce ma złożyć wniosek o zmianę koncesji Radia Klasyka w Warszawie.
Agora nie komentuje tych informacji.
— Jesteśmy w kontakcie z KRRiT. Rozmawiamy o naszej strategii rynku i perspektywach rozwoju grupy radiowej Agora. Jest za wcześnie, by o tym informować — mówi Bartosz Hojka, dyrektor grupy radiowej Agory.
Analitycy podchodzą z ostrożnością do planów radiowych wydawcy „Gazety Wyborczej”.
— Dotychczasowe osiągnięcia Agory na tym polu rozczarowują. Spółka ma pieniądze, więc musi inwestować w nowe przedsięwzięcia. Przed wydaniem jednoznacznej opinii wolałbym poczekać na efekty tej inwestycji — na to, czy uda się stacji przyciągnąć słuchaczy i reklamodawców — mówi Michał Marczak, analityk DI BRE Banku.