Kampania „Perfectly Imperfet’ brytyjskiego giganta handlowego startuje w Polsce. Od dzisiaj Tesco będzie zachęcać Polaków do kupowania mało urodziwych warzyw i owoców.
Kampania, którą Tesco zainaugurowało w marcu ub. roku w Wielkiej Brytania, rusza nad Wisłą. O jej starcie poinformowało dziś oficjalnie Tesco na stronach internetowych, a wcześniej napisały o tym brytyjskie portale – od dzisiaj obok warzyw i owoców o idealnym kształcie, rozmiarze i wadze, klienci Tesco będą mogli kupić "brzydkie" jabłka, marchewki, buraki i ziemniaki.

– Chcemy zachęcić klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw. Ich rozmiar i kształt może nie są perfekcyjne, ale są tak samo smaczne i spełniają wysokie standardy jakości – mówi rzecznik prasowy Tesco.
Podczas akcji „Perfectly Imperfect" wybrane hipermarkety będą próbowały przekonywać klientów do kupowania niekształtnych płodów ziemi obniżając ich ceny. W Polsce objętych nią będzie pilotażowo 14 sklepów.
Na Wyspach początkowo objęte nią były ziemniaki i buraki. Później w hipermarketach zaczęły się pojawiać mniej kształtne jabłka, truskawki, gruszki oraz inne jarzyny i owoce.
Tesco informuje, ze korzyści z akcji odniosą m.in. rolnicy i dostawcy, którzy nie będą wyrzucać do kosza dobrego jedzenia. Dziś najczęściej pozbywają się go, ponieważ na brzydsze płody ziemi i tak w sklepach i na targach nie ma nabywców.
Portal The Grocer podał dzisiaj, że jednym z dostawców Tesco podczas polskiej akcji "Perfectly Imperfect" będzie Nowalijka.
Celem Tesco jest zwrócenie uwagi konsumentów na problem marnotrawienia żywności. Z danych ONZ wynika, że na świecie co roku marnuje się około jedna trzecia żywności. Według danych unijnego raportu Fusions 2016 rocznie w krajach wspólnoty 9,1 mln ton żywności trafia do kosza już na etapie produkcji. A Banki Żywności alarmują, że tylko w Polsce wyrzuca się co roku 9 mln ton.
Jedzenie najczęściej trafia do kosza już na etapie produkcji i dystrybucji ze względu na wygląd, który nie odpowiada standardom.
Podpis: AR