TIM podzieli się owocami wzrostu

opublikowano: 22-03-2021, 11:59

Zarząd TIM-u zarekomendował wypłatę 2,2 zł dywidendy na akcję i przedstawił politykę dywidendową na lata 2021-2023.

Zwyżką o około 4 proc. zareagowały akcje TIM-u na komunikat o propozycji wypłaty 2,2 zł dywidendy. Część tych pieniędzy - 1,2 zł - już trafiła do inwestorów pod koniec 2020 r. w formie zaliczki, natomiast 1 zł zostanie wypłacony w 2021 r. W sumie do akcjonariuszy trafi 48,8 mln zł.

Po trzech kwartałach 2020 r. zysk netto spółki wynosił 19,8 mln zł. Raportu za cały rok firma jeszcze nie przedstawiła.

– Rozwijamy się dynamicznie i nie zamierzamy zwalniać tempa. Dzięki temu generujemy lepsze wyniki finansowe i chcemy dzielić się sukcesem z akcjonariuszami. Oczywiście nie zapominamy o przyszłości i będziemy realizować kolejne inwestycje zarówno w technologię e-commerce, z których korzysta platforma e-handlu TIM.pl, jak i w infrastrukturę logistyczną. Naszą ambicją jest utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu biznesu – mówi Krzysztof Folta, prezes TIM-u.

Zarząd wraz z publikacją deklaracji dywidendowej przedstawił też politykę dzielenia się zyskiem w kolejnych latach.

W przypadku wypracowania jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym co najmniej na poziomie 15 mln zł zarząd zaproponuje wypłatę dywidendy w wysokości 22,2 mln zł brutto (1 zł na akcję), powiększoną o 50 proc. ewentualnej nadwyżki jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym ponad kwotę 22,2 ml zł.

Natomiast w przypadku wypracowania jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym w wysokości do 15 mln zł, zarząd zaproponuje wysokość dywidendy na podstawie oceny sytuacji opartej na analizie czynników m.in. płynnościowych.

– TIM był przez wiele lat spółką dywidendową, oczywiście z wyjątkiem okresu zmiany modelu biznesowego, co jest zupełnie naturalne, biorąc pod uwagę skalę i koszty transformacji. Od 2018 r. ponownie regularnie wypłacamy dywidendę. Jesteśmy zatem coraz bliżej naszego celu, czyli dołączenia do indeksu WIGdiv, w którego portfelu znajdują się spółki regularnie wypłacające dywidendy na przestrzeni co najmniej ostatnich pięciu lat – dodaje Piotr Tokarczuk, członek zarządu TIM-u.

TIM to dystrybutor artykułów elektrotechnicznych. W rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020 firma zajęła 2 miejsce. Czytaj więcej...

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane