TL: 250 tys. klientów w 2001 r.

Tomasz Siemieniec
15-02-2001, 00:00

TL: 250 tys. klientów w 2001 r.

Telefonia Lokalna w ciągu pięciu tygodni 2001 r. podłączyła 20 tys. nowych klientów. Jeśli utrzyma tempo, to na koniec roku będzie ich miała 250 tys. — czyli o 50 tys. więcej niż zakładała. Wczoraj spółka podała też, że dostosowała taryfy międzystrefowe do obowiązujących w TP SA. Z tym tylko, że w przeciwieństwie do narodowego operatora zrobiła to zgodnie z prawem.

Telefonia Lokalna, wicelider na rynku teleoperatorów lokalnych, od początku stycznia do 8 lutego 2001 r. zdobyła blisko 20 tys. nowych klientów, dzięki czemu zwiększyła ich liczbę do ponad 136 tys. Oznacza to, że tygodniowo spółka pozyskuje około 3 tys. klientów. Jeśli utrzyma tempo, to w ciągu tego roku powinna powiększyć stan posiadania o blisko 150 tys. abonentów. Na koniec 2000 r. miała ich 117 tys., zatem rok później może mieć ponad 250 tys. Poprzednie, bardziej ostrożne szacunki mówiły o 200 tys. klientów na koniec 2001 r.

We wszystkich regionach, w których firma jest obecna, wprowadza od dzisiaj testy usługi dostępu do Internetu. Abonenci zapłacą za zryczałtowany dostęp do sieci 69 zł.

— Od października 2000 r. oferujemy tę usługę we Wrocławiu i dotychczas pozyskaliśmy tam blisko 3 tys. klientów. Liczymy, że docelowo kilkanaście procent naszych abonentów skorzysta ze świadczonego przez nas dostępu do Internetu — mówi Jarosław M. Janiszewski, prezes Telefonii Lokalnej.

Oznaczałoby to, że na koniec 2001 r. nawet ponad 20 tys. internautów może korzystać z oferty firmy.

Kilka dni temu spółka podpisała natomiast z Citibankiem i Bankiem Handlowym krótkoterminową umowę kredytową (do końca czerwca 2001 r.). Pożyczyła 70 mln USD.

— Prowadzimy teraz rozmowy w sprawie dalszego długoterminowego finansowania działalności, ale na szczegóły jest za wcześnie — twierdzi Jarosław M. Janiszewski.

Wczoraj spółka ujawniła natomiast, że od 1 lutego dostosowała ceny połączeń międzystrefowych do taryf zmienionych ostatnio przez TP SA. Żeby nie łamać prawa i nie świadczyć droższych usług, spółka wprowadziła promocję na rozmowy międzystrefowe.

— TP SA zmieniając stawki za te połączenia złamała prawo, ponieważ zgodnie z art. 35 prawa telekomunikacyjnego informacja o korektach cennika za powszechne usługi telekomunikacyjne powinna dotrzeć do abonentów z wyprzedzeniem jednego miesiąca rozliczeniowego, a tak się nie stało. Co więcej, obawiam się, że ta spółka nie poniesie stosownej kary za złamanie przepisów — uważa Jarosław M. Janiszewski.

— Trwa postępowanie wyjaśniające w tej sprawie — twierdzi Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Regulacji Telekomunikacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Siemieniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / TL: 250 tys. klientów w 2001 r.