TLK jedzie na wojnę

DI, Polska Gazeta Transportowa
02-12-2009, 16:27

Tanie Linie Kolejowe to nowa broń PKP Intercity w walce o pasażera, prowadzonej z samorządową spółką Przewozy Regionalne.

Promocyjna ofensywa przywrócić ma Intercity pasażerów.
Zobacz więcej

Promocyjna ofensywa przywrócić ma Intercity pasażerów.

Pociągi z nowym logo TLK mają zapewnić wyższy standard przejazdu, większą siatkę połączeń, szeroką gamę ofert promocyjnych i konkurencyjną, niższą w stosunku do InterRegio, cenę biletu na wielu połączeniach - pisze Polska Gazeta Transportowa.
 
Od 2 listopada na TLK przemianowana została już część ekspresów. Cena przejazdu w nich spadła o 30-40 proc., a komfort jazdy pozostał niezmienny. Na przykład z Warszawy do Krakowa i Katowic będzie można pojechać o 19 zł taniej niż dotąd i o 5 zł taniej niż w konkurencyjnych InterRegio, uruchamianych przez PR. Potanieją też podróże z Przemyśla do Wrocławia, z Krakowa do Rzeszowa, z Wrocławia do Opola. Pociągi TLK objęte zostaną nową, ujednoliconą taryfą, przy czym w wagonach klasy 1 wprowadzone zostaną miejscówki na życzenie w cenie 10 zł. Nowa marka zapewni też wprowadzenie cyklu godzinnego odjazdów pociągów na linii Wrocław – Kraków i dwugodzinnego na linii Warszawa – Częstochowa. Będą też nowe połączenia z Białegostoku i Lublina do Zakopanego, dodatkowe z Warszawy do Rzeszowa, z Gdyni do Łodzi, Wrocławia i Zielonej Góry.
 
Od 1 stycznia 2010 r. wejdzie w życie wielobarwna oferta promocyjna biletów TLK. Każdej ofercie promocyjnej przypisany zostanie kolor. Kodem kolorystycznym oznakowany będzie też rozkład jazdy pociągów na stronie internetowej przewoźnika. Kolorów ma być osiem, przy czym najbardziej atrakcyjny to… czarny. Chodzi o Fuksa, bilet umożliwiający podróż w pociągu TLK w dowolnej relacji, w 2 klasie tylko za 20 zł. Warto też zbierać wykorzystane bilety Tanich Linii Kolejowych. Każde 10 z nich można wymienić za 1 zł na pomarańczowy wakacyjny voucher – 1 bilet w 1 klasie w okresie wakacyjnym (lipiec - sierpień).
 
Promocyjna ofensywa przywrócić ma Intercity pasażerów, których spadek wynosi w tym roku 8-10 proc. Powinna też przygotować firmę do konkurowania z innymi przewoźnikami na otwartym od 1 stycznia 2010 r. europejskim rynku pasażerskich przewozów międzynarodowych. Jej półroczny wynik po audycie wyniósł 19 mln zł (zysk netto). Nie tak źle, zważywszy na sytuację, gdy niemal wszystkie spółki grupy PKP odnotowały (za trzy kwartały 2009 r.) stratę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, Polska Gazeta Transportowa

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / TLK jedzie na wojnę