To akademia, choć nie uczelnia

Dorota Czerwińska
opublikowano: 2014-06-09 00:00

Duże, międzynarodowe korporacje uruchamiają własne programy edukacyjne przeznaczone dla młodych tzw. talentów.

Zakwalifikować się na kurs tworzony przez firmę, jest często o wiele trudniej niż dostać się na studia podyplomowe. A i liczba miejsc bywa bardzo ograniczona. Ci jednak, którzy zostaną przyjęci, mają większą pewność, że dostaną pracę w firmie, o której marzyli. SAP Polska właśnie zakończyła rekrutację do SAP Sales Academy. To program dla absolwentów szkół wyższych, którzy chcą podnieść kompetencje sprzedażowe, zrozumieć biznes IT i związać karierę zawodową z SAP.

DLA SPRZEDAWCÓW: SAP Sales Academy realizujemy po raz pierwszy w Polsce — mówi Katarzyna Rusek, dyrektor HR w SAP Polska i Słowacja. [FOT. ARC]
DLA SPRZEDAWCÓW: SAP Sales Academy realizujemy po raz pierwszy w Polsce — mówi Katarzyna Rusek, dyrektor HR w SAP Polska i Słowacja. [FOT. ARC]
None
None

— Realizujemy go po raz pierwszy w Polsce i w naszym regionie Europy. Otrzymaliśmy ponad sto podań, ale przyjęliśmy tylko dziewięć osób — informuje Katarzyna Rusek, dyrektor HR w SAP Polska i Słowacja.

Nauka w SAP Sales Academy jest darmowa, co więcej — zakwalifikowane osoby otrzymują wynagrodzenie i podpisują umowę o pracę jak każdy pracownik SAP. Muszą jednak zainwestować dużo czasu i wysiłku przez dziewięć miesięcy nauki teorii i praktyki rzemiosła sprzedażowego. W programie jest praktyka pod okiem mentora w biurze SAP oraz trzy bloki teoretyczne: miesięczne międzynarodowe szkolenie w Kalifornii w USA. Podzielono je na trzy bloki tematyczne, aby adepci zdobyli wszechstronną wiedzę. We wrześniu, w ramach pierwszego bloku, zostaną wprowadzeni w kulturę firmy SAP, poznają jej produkty i strategię. Jednocześnie będą się uczyli, jak budować relacje z klientami i potencjalnymi klientami, często na wysokim szczeblu menedżerskim.

Poznają też m.in. zasady prezentacji i negocjacji oraz dostępne narzędzia sprzedażowe. W drugim bloku zapoznają się z kolejnymi narzędziami współpracy z klientami, z systemem CRM, badaniami segmentów rynku i przećwiczą różne role w dziale sprzedaży. Ostatni blok będzie poświęcony komunikacji z klientami, wydarzeniom specjalnym, marketingowi i umiejętnościom tzw. social selling oraz analizie posprzedażnej. Co ciekawe — choć firma inwestuje w uczestników zajęć, w zasadzie nie muszą po ukończeniu Akademii pracować w SAP. Ale firma liczy na to, że w niej zostaną.

— Celowo prowadziliśmy rekrutację w taki sposób, aby dotrzeć do tych młodych osób, które chcą związać karierę z SAP — mówi Katarzyna Rusek.