To, czego oczekują klienci to wygoda

Partnerem publikacji jest Mastercard
opublikowano: 13-09-2022, 15:19
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny – konsumenci są bardziej świadomi i wymagają więcej. Dotyczy to również obszaru płatności. Ten ostatni etap zakupów jest bardzo istotny i jeśli sprzedawca nie zadba o odpowiednie przygotowanie infrastruktury i formatki płatniczej – może na tym stracić. Zgodnie z wynikami badania Twisto „Koszyk Roku 2022”, jedynie 36 proc. sklepów online prezentuje klientom informacje o dostępnych formach płatności na stronie głównej, a tylko 33 proc. dodaje ich opis, wyjaśniając na czym polegają. To może się przekładać na stratę tzw. „koszyków”, które konsumenci porzucają, gubiąc się lub nie czując bezpiecznie z tym, co powinni zrobić dalej.

Branża płatnicza, w tym Mastercard, nieustannie pracuje nad rozwiązaniami, które jeszcze bardziej ułatwią dokonywanie płatności w internecie. Jednym z nich jest Click to Pay - oparty o standard EMV, jednolity, ustandaryzowany system płatności online, który można porównać do sieci zbliżeniowych terminali. Wystarczy, że konsument przykłada kartę a transakcja odbywa się „w tle”, nie wymagając od niego żadnych dalszych działań. Click to Pay to wirtualna wersja tego standardu - bezpieczna metoda dokonywania płatności online, dostępna na wszelkiego rodzaju urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon. Click to Pay eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i podawania innych informacji podczas realizacji płatności za zakupy, zapewniając intuicyjny, szybki proces dla kupującego oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa. Rozwiązanie, które obecnie jest z sukcesem wdrażane w Europie oraz na świecie, umożliwi konsumentom płatność za zakupy online, w dowolnym środowisku lub sieci, bez względu na organizację, która wydała kartę. To odpowiedź na rosnące oczekiwania e-klientów względem wygody i szybkości zakupów, jak również narzędzie, które dodatkowo pozwoli przyciągnąć do internetowych sklepów nowych kupujących, np. o niższych kompetencjach cyfrowych.

Zgłoś firmę do rankingu najbardziej dynamicznych firm e-commerce w Polsce - e-Gazele Biznesu 2022 >>

Zgodnie z prognozami, do 2027 r. wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o ponad 94 mld zł, co oznacza wiele perspektyw do dalszego rozwoju handlu elektronicznego. Nieustanna praca nad poprawą ścieżki zakupowej, przy jednoczesnym, maksymalnym uproszczeniu procesu zakupu, to recepta na osiągnięcie jeszcze większego wzrostu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane