TOP10 kabrioletów dla Polaków

ŁO
opublikowano: 16-06-2019, 08:26

Upały ostatnich dni przypominają nam, że Polska jest krajem, w którym latem przydaje się auto ze składanym dachem. Serwis otomoto.pl sprawdził więc swoje zasoby w tej kategorii.

Gdy temperatura utrzymuje się powyżej 30 °C, klimatyzatory w biurowcach działają na pełnej mocy, a każdy strumień wody w mieście jest jak oaza na pustyni, wielu zastanawia się, jakby to było w kabriolecie. Szczęściarze przykuwają zazdrosne spojrzenia, dumnie sunąc po rozgrzanych ulicach. Podaż takich aut rośnie w ciepłych miesiącach roku.  

Kabriolet BMW
Kabriolet BMW
Bloomberg

Otomoto.pl, który ma chyba największe zasoby danych o motoryzacyjnych upodobaniach Polaków, przygotował raport, z którego wynika, że co piąty używany samochód wystawiony na sprzedaż w tym serwisie w maju, to wóz z nadwoziem typu „kabrio”. To dwa razy więcej niż w kwietniu i marcu. Właściciele wieszczą więc pewnie złoty interes, spodziewając się dużego popytu i wysokich cen, a handlarze sprowadzają więcej takich aut licząc na nowych klientów i ich szalone pomysły, żeby pojechać nad Bałtyk z "naturalną klimatyzacją".  

Co można kupić? Wybór jest szeroki, zarówno pod względem klasy, jak i oczywiście ceny. Otomoto.pl przejrzał ogłoszenia z ostatniego roku i znalazł perełki znanych, drogich marek. Najdroższe było porsche carrera GT z 2004 r., które można było kupić za prawie 5 mln złotych. Niewiele mniej kosztował mercedes SLR z dekadą w papierach (4,1 mln złotych). Co ciekawe, w czołówce najdroższych są aż cztery egzemplarze lamborghini aventador, za które trzeba było zapłacić w zależności od rocznika 1,8-3,5 mln złotych. W takim zestawieniu promocyjna wydaje się też cena za ferrari 488 (1,8 mln złotych).  

Pora zejść na ziemię, bo kabriolety to nie tylko ekskluzywne, drogie samochody, które przyspieszają „do setki” w kilka sekund, gdy słowa „poczuć wiatr we włosach” nabierają nowego znaczenia.

Znajdziemy renault megane (średnio za 13,2 tys. złotych), ale także nieznacznie droższego opla astrę, czy tańsze peugeoty. Małe 206 CC kosztuje średnio 7 tys. złotych, zaś zdecydowanie większe, przypominające kształtem wieloryba 307 CC, prawie 12 tys. złotych. To oczywiście modele już dość leciwe, podobnie jak opel tigra, którego można mieć za 9,8 tys. złotych. Oferta w internecie generalnie pokrywa się z tym, czego szukają klienci, więc sprzedający poznali już kabrioletowe marzenia i możliwości Polaków.  

- Popyt jest wyjątkowo zgodny z podażą, a potencjalni klienci nie wybrzydzają. Najczęściej poszukiwane modele pokrywają się z tym, co obecnie znajduje się na rynku… Choć zauważyć można też, że w zestawieniu top 10 za ostatni rok swoje piętno odciskają dwie legendy: ford mustang i porsche boxter. Ciekawe, czy to sfera marzeń, czy mimo wszystko prawdziwa chęć zakupu. Co ważne - poszukiwane są auta raczej wiekowe, w aż 46 proc. popytu zawierają się kabriolety wyprodukowane w latach 2001-2009 - podają analitycy otomoto.pl.  

W zasobach platformy ogłoszeniowej pojawiały się też rarytasy z dawnych epok, jak gaz 67 z 1946 r. i chevrolet corvette z 1957 r. Więcej warta jest amerykańska ikona motoryzacji. Corvette’a kosztowała 320 tys. złotych, a na gaza trzeba było mieć 55 tys. złotych. 

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane