Super Bowl to najważniejszy mecz roku w futbolu amerykańskim, który ma przyciągnąć przed telewizory ponad 100 mln osób. Fani śledzić będą zmagania zawodników, występy gwiazd muzyki i… spoty reklamowe.

Mecz tradycyjnie jest polem walki wielkich koncernów, które chcą pokazać jak najlepszą reklamę. Portal Vox.com podaje, że w tym roku cena za 30-sekundowy spot podskoczyła nawet do 5 mln USD. Agencja Bloomberg zauważa, że królują jak zwykle reklamy piwa i samochodów, ale nie brakuje też spotów firm z branży finansowej.
Na liście finansowych gigantów, którzy zaprezentują w ten wieczór swoje reklamy są m.in. PayPal, SunTrust Banks, Quicken Loans i Intuit.
Strona internetowa superbowlcommercials2016.org, która publikuje zbiór wszystkich filmików promocyjnych, opublikowała też listę najciekawszych reklam. Najwięcej reprezentantów w czołówce ma branża motoryzacyjna.