Torcik mały, ale pożywny

Andrzej Altmark
28-02-2005, 00:00

Jest o co walczyć, bo kawałek komórkowego rynku zajmowany przez klientów biznesowo-instytucjonalnych jest najbardziej lukratywny.

Operatorzy sieci komórkowych dysponują dość szeroką paletą usług dedykowanych klientom instytucjonalno-biznesowym. Poza specjalnymi taryfami biznesowymi i pakietami głosowymi oraz SMS-owymi obejmują one m.in. specjalną taryfę telemetryczną, pakietową transmisję danych, dystrybucję wiadomości tekstowych, infolinię biznesową, pocztę faksową, mobilny dostęp do poczty korporacyjnej, głosową pocztę e-mail, bezpośredni dostęp do sieci, usługi lokalizacyjne łącznie z bezpośrednim dostępem do platformy lokalizacyjnej, usługi ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów, usługi „mobilny pracownik”, udostępnienie hot spotów, a nawet mobilny dostęp do SAP. 

Szacuje się, że w zależności od wielkości firmy, sektora gospodarki, w jakim działa oraz rejonu kraju, średnio od 20 do ponad 60 proc. ruchu wychodzącego z jej biur kierowane jest na telefony komórkowe. A właśnie dzwonienie z sieci stacjonarnej jest nadal najdroższą metodą połączenia się z telefonem komórkowym. W zależności od wielkości i specyfiki firmy może się opłacać zakup jednego lub kilku terminali FCT (Fixed Cellular Telephone), które są podłączane do centrali firmy. Po odpowiednim przeprogramowaniu centralki abonenckiej wszystkie rozmowy na komórki powinny odbywać się za pośrednictwem tego urządzenia. Kilka takich urządzeń umożliwia takie wybieranie sieci, do której akurat nawiązywane jest połączenie, że zawsze wykonywane jest ono w obrębie sieci własnej. A w niej połączenia są tańsze. Podobnym, lecz opierającym się na innych rozwiązaniach technicznych wyjściem jest zdecydowanie się na bezpośredni dostęp do sieci jednego z operatorów. Dzięki połączeniu wewnętrznej centrali PBX dedykowanym łączem z należącą do operatora stacją bazową, a za jej pośrednictwem z całą siecią, można obniżyć koszty połączeń — nie tylko z, ale również do biura — co najmniej o jedną trzecią.

Dla usługi „sieć korporacyjna” można zdefiniować zakres numeracyjny używany w sieci stacjonarnej oraz numer dostępowy jako należący do sieci korporacyjnej. Dzięki temu wewnętrzna sieć telefonii stacjonarnej w firmie zostaje połączona w jeden system z używanymi przez firmę telefonami komórkowymi. Dzięki sieci korporacyjnej firma nie tylko taniej rozmawia, ale może stworzyć prywatny plan numeracyjny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Andrzej Altmark

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Telekomunikacja / Torcik mały, ale pożywny