Toyota Motor Europe (TME) ma za sobą rekordowe półrocze. Od stycznia do końca czerwca w Europie z salonów wyjechało blisko 626,6 tys. samochodów z owalnym logo Toyoty i "L" Lexusa. To nie tylko o 9 proc. więcej niż rok wcześniej, ale również najwięcej w historii obecności Toyoty na Starym Kontynencie. Większość ze sprzedanych aut (462,9 tys.) miało pod maską hybrydę lub hybrydę plug-in. Jest to wynik o 12 proc. lepszy niż zanotowany w pierwszym półroczu 2023 r.
W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, hybrydy stanowią aż 75 proc. wszystkich sprzedanych aut. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie już 56 proc. nowych samochodów tej marki miało zelektryfikowany napęd.
- Rośniemy szybciej niż rynek. Notujemy duże zainteresowanie naszymi zelektryfikowanymi napędami, począwszy od klasycznych hybryd przez hybryd plug-in po auta wyłącznie elektryczne. Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid została dobrze przyjęta przez klientów, a duży popyt jasno pokazuje, że nasza wielotorowa strategia trafia w zróżnicowane potrzeby szerokiego grona odbiorców – mówi Matt Harrison, dyrektor korporacyjny TME.
W analizowanym okresie Toyota sprzedała w Europie ponad 585,3 tys. samochodów (+9 proc. r/r). Bestselerem (z blisko 18 proc. udziałem w sprzedaży) jest model Yaris Cross - w analizowanym okresie znalazł prawie 103,7 tys. nabywców. Na drugim miejscu uplasował się Yaris (blisko 93,9 tys. aut), a podium zamyka Corolla (87,8 tys. sztuk).
Marka Lexus sprzedała w tym czasie ponad 41,2 tys. aut (+21 proc. r/r). 90 proc. z nich to modele nisko- lub zeroemisyjne. W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) stanowiły one 100 proc. sprzedaży. Niezmiennie najpopularniejszym modelem jest NX, który sprzedał się w liczbie 13,3 tys. (+13 proc. r/r). Na drugim miejscu uplasował się jest LBX (8,7 tys. aut), a na trzecim RX (7 tys. sztuk).
Rynkową pozycję umocniła także użytkowa dywizja Toyoty - marka Toyota Professional. W pierwszym półroczu nabywców znalazły ponad 72 tys. samochodów - o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejszym modelem jest najmniejszy w ofercie Proace City - prawie 29,9 tys. sprzedanych pojazdów. Na drugim miejscu plasuje się Hilux (26, 4 tys., a trzecie zajmuje Proace (15,7 tys.).
W Polsce Toyota również radzi sobie znakomicie. W pierwszym półroczu zarejestrowano ponad 55,7 tys. aut tej marki (+18,5 proc. r/r), co nie tylko jest rekordowym wynikiem, ale zapewnia Toyocie pozycję lidera z ogromną przewaga nad resztą stawki - druga w zestawieniu Skoda zarejestrowała 26 tys. aut, +17,5 proc. r/r. W analizowanym okresie na drogi wyjechało też niespełna 7,1 tys. Lexusów - o 26 proc. więcej niż rok wcześniej. Daje mu to 5. miejsce w zestawieniu marek premium (za Volvo i przed Teslą). Toyota Profesional z wynikiem prawie 3,6 tys. zarejestrowanych aut użytkowych (+12,2 proc. r/r) zajmuje obecnie czwartą lokatę, wyprzedzając Volkswagena (3 tys. samochodów), ustępując Fiatowi (ponad 3,7 tys.).
Najpopularniejszym modelem marki jest w Polsce Corolla prawie 14 tys. rejestracji w I półroczu 2024).
