Być może już dziś poznamy wykonawcę systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM) dla TP SA. Trwa właśnie posiedzenie komisji przetargowej, która - sądząc po kilkukrotnym przesuwaniu terminu rozstrzygnięcia przetargu - nie ma łatwego zadania. Zwycięzca wdroży w TPSA system firmy Vantive, którego licencję wykupił dla wszystkich spółek zależnych France Telecom. Francuski operator jest inwestorem strategicznym w TP SA.
Początkowo system miał być wybrany do 17 lipca, a kolejnym terminem był 19 lipca. W końcu Waldemar Ziomek, nowy dyrektor pionu informatyki TP SA, stwierdził w wywiadzie dla Teleinfo, że przetarg na CRM powinien zostać rozstrzygnięty do końca sierpnia. Dotrzymanie tego terminu też się nie udało.
Być może jednak dzisiaj komisja osiągnie konsensus. Sporządzono już krótką listę, na której znalazły się trzy spośród pięciu startujących w konkursie konsorcjów. Za faworyta uważa się Sofrecom, spółkę córkę France Telecom, inwestora strategicznego TP SA. Sofrecom występuje w przetargu wspólnie z Prokomem i PWC.
Równolegle prowadzony jest przetarg na system billingowy dla narodowego operatora. Także w tym konkursie Francuzi startują wspólnie z Prokomem i uważani są za faworytów, natomiast rozstrzygnięcie spodziewane jest w połowie września.
Oba systemy mają poprawić obsługę abonentów i umożliwić zaoferowanie operatorowi nowych usług.
Dla rynku rozstrzygniecie obu konkursów jest o tyle ważne, że startują w nich trzej podstawowi polscy integratorzy informatyczni - Prokom, Computerland i Comarch. Wartość obu przetargów szacuje się na 600 mln zł (około 100 na CRM i 500 na billing). Zwycięzca może więc na chwilę odetchnąć od kłopotów z nowymi zamówieniami na coraz trudniejszym rynku informatycznym. Z powodu kryzysu gospodarczego na rynku i dziury budżetowej wiele firm i urzędów ogranicza budżety IT.
Mariusz Zielke, [email protected]